Goed om te weten naar welke kant die ventielen 'afblazen'.
Mocht de bus hier in de straat eens warmer worden dan de bedoeling is, dan doe ik het raam vast dicht
Staat dergelijke info ook in 'crash recovery' achtige systemen of aanvalskaarten of iets dergelijks? Dit is toch best wel relevante info en ik kan me voorstellen dat je zoiets niet automatisch bedenkt.
Stel dat hier net iemand over die parallelweg had gelopen/gereden (omdat de afstand tot het brandende object ogenschijnlijk groot genoeg is), dan was die toch flink aan de beurt geweest...
Durf ik niet te zeggen of dit in het MDT van een TS staat. Maar de brw Haaglanden zal zeker bekend zijn met het fenomeen "aardgasbussen". De Veolia rijdt daar door de gehele regio met die dingen, en ik vermoed dat dit in veel meer regio,s gaat gebeuren. In Zwolle rijden die dingen ook, of hebben daar gereden.
De kans dat er meer en meer aardgasbussen gaan rijden wordt steeds groter. Openbaarvervoersmaatschapijen moeten steeds meer vooral millieuvriendelijk vervoer aanbieden, en dus komt aardgas al snel naar voren. Dat zijn tegenwoordig keiharde voorwaardes waar een vervoersmaatschapij aan moet voldoen om uberhaupt kans te maken in een consessie (inschrijving).
We kunnen er allemaal wat van vinden. Die dingen moeten ergens afblazen op het moment dat een bus in brand staat. Voortijdig afblazen is volstrekt ongewenst reden is aangegeven. Het veiligheidssysteem gaat in werking, resultaat hebben we gezien. We kunnen inderdaad ons afvragen of het handig is dat die tanks zijwaarts afblazen. Als zij omhoog afblazen kun je in binnensteden net zo,n probleem hebben. Ookal omdat zo,n steekvlam niet exact naar boven zal blazen. Wees blij dat ze afblazen,je hoeft niet lang na te denken wat er gebeurt als die tanks exploderen.