Brandweer nog niet klaar voor overname waterhulpverlening

Auteur Topic: Brandweer nog niet klaar voor overname waterhulpverlening  (gelezen 36685 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Matthijs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
  • samenwerkend kunnen we meer.
    • Ontwerpers en bouwers van maatwerk interieurs
Reactie #100 Gepost op: 13 mei 2006, 14:39:28
De enige die toen een redvest droeg reed even later met redvest in de auto met twee duikers aan boord door de straten van Huizen.

Beter dan een air-bag ;D ;D ;D

Matthijs


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #101 Gepost op: 15 mei 2006, 15:24:24
Henk,

Interessant citaat, is die toespraak nog ergens terug te vinden?

"volgens de rede van de direkteur kustwacht bij in gebruikname van P 2000 op termijn alle gelieërde reddingsbrigades van Nederland en de KNRM kunnen bereiken via c2000, in een aparte fleetmap. Ik ben bang dat ze daar geen persobeel genoeg voor hebben om ook nog c2000 te gaan ......"
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #102 Gepost op: 15 mei 2006, 17:38:38
Henk,

Interessant citaat, is die toespraak nog ergens terug te vinden?

"volgens de rede van de direkteur kustwacht bij in gebruikname van P 2000 op termijn alle gelieërde reddingsbrigades van Nederland en de KNRM kunnen bereiken via c2000, in een aparte fleetmap. Ik ben bang dat ze daar geen persobeel genoeg voor hebben om ook nog c2000 te gaan ......"



Nou, ik heb het van iemand die er bij was samen met de voltallige Nederlandse pers. Maar die pers is niet zo geïnteresseerd cq op de hoogte van de materie en stelt dus verder geen vragen en zal er ook niet al te veel woorden aan wijden, behalve in de Schuttevaer van de komende weken.

henk


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #103 Gepost op: 15 mei 2006, 20:27:19
Fleetmap voor heel nederland..ben benieuwd hoelang dat gaat duren. Gelukkig is onze regionale 'strand' map waarschijnlijk wel van de zomer operationeel: Reddingsbrigade, Ambulance, Strandpolitie en indien noodzakelijk de brandweer.

Gelukkig is de brandweer hier nog steeds een beetje huiverig voor zand aan de schoenen, laat staan het water  ;D, maar met de komst van een 4x4 hulpverleningsbus betekend dit in de toekomst dat we ze waarschijnlijk wel meer gaan tegenkomen. De samenwerking (tot nu toe dus alleen op strand/boulevard en zeer sporadisch) is goed. Dus weinig te klagen hier.... zelfs niet over redvestjes, die hebben ze lokaal niet, voorzover ik weet, maar ook nergens voor nodig...:D
[img]/img]


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #104 Gepost op: 10 januari 2007, 10:47:12
Misschien interessant om deze topic ook weer eens wat omhoog te halen ;)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #105 Gepost op: 10 januari 2007, 12:19:18
Misschien interessant om deze topic ook weer eens wat omhoog te halen ;)

Als je naar de oorspronkelijk context van dit topic kijkt, geeft de brandweer en BZK dat ook toe.., Maar er zijn diverse projecten gestart om dat te verbeteren.. Hellaas werken nog veel projecten en initiatieven redelijk langs elkaar heen.. Ik denk dat het handig zou zijn als er een congres zou komen over waterhulpverlening in al zijn vormen, waar alle projecten en initiatieven worden uitgenodig om hun visie te geven...

De rol van de kustwacht is in de afgelopen jaren verduidelijkt, alleen nog niet elke brandweercommandant is daar van de op hoogte, nog lang niet alle meldkamers zijn daar van de op hoogte..
P2000 en C2000 zijn op diverse plekken ingevoerd.. De KNRM en enkele REDNED reddingsbrigades zijn al gelieerde partners..

Er gebeurd dus al veel.. ik zou in plaats van de brandweer naar beneden halen en voorbeelden te verzamelen waar het nog een en ander te verbeteren valt, juist de positieve ontwikkelingen op een rijtje willen zetten..


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #106 Gepost op: 10 januari 2007, 13:38:22
Denk dat het nut van een congres niet moet worden overschat, zie voorlopige uitkomst van een poll aangaande Congress on Drowning, kennis van het Handbook on Drowning en de daadwerkelijke toepassing van aanbevelingen.

Kees  8)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #107 Gepost op: 10 januari 2007, 13:40:37
Misschien is het een idee om een overzichtje te maken van punten waar het bij de brandweer aan ontbreekt cq. verbeterd zou kunnen worden, en aan de hand daarvan wat verder discussieren?


Heidebrandje

  • Gast
Reactie #108 Gepost op: 23 januari 2007, 20:17:31
Ik heb afgelopen dagen een curses gehad op de brandweerboten van Almere en moet zeggen dat het heel erg leerzaam is geweest.


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #109 Gepost op: 23 januari 2007, 22:36:14
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen en ook om wat meer over die boten te horen.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!