Brandweer nog niet klaar voor overname waterhulpverlening

Auteur Topic: Brandweer nog niet klaar voor overname waterhulpverlening  (gelezen 36985 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Heidebrandje

  • Gast
Reactie #110 Gepost op: 24 januari 2007, 15:56:26

dit is de boot

De curses was op het Gooi, ij en markermeer. En geeft je meer inzicht in het kunnen van de boot en hoe te handelen bij ongevallen op het water


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #111 Gepost op: 24 januari 2007, 16:50:25
Ik ben benieuwd wat het komende seizoen gaat brengen. Of er enige vorm van gestructureerde samenwerking van de grond komt, waarbij wij niet meer apparte akties voeren, maar de plannen in elkaar schuiven, de communicatie van de grond komt vooral tussen de leiding op het water en op de wal en de marifoon zijn functie behoud. Het zijn mooie boten, maar denk niet dat je een zachte tube ziet.
Hoe is de cursus van de grond gekomen, wie heeft 'm geschreven? Is de nood, spoed en veiligheisprocedure behandeld? Het aanvaren van een drenkeling, hoe doen jullie dat bv? Overbrengen van een SO op een brancard vanaf een varend groot schip?

Henk


Heidebrandje

  • Gast
Reactie #112 Gepost op: 24 januari 2007, 19:06:19
Ik ben benieuwd wat het komende seizoen gaat brengen. Of er enige vorm van gestructureerde samenwerking van de grond komt, waarbij wij niet meer apparte akties voeren, maar de plannen in elkaar schuiven, de communicatie van de grond komt vooral tussen de leiding op het water en op de wal en de marifoon zijn functie behoud. Het zijn mooie boten, maar denk niet dat je een zachte tube ziet.
Hoe is de cursus van de grond gekomen, wie heeft 'm geschreven? Is de nood, spoed en veiligheisprocedure behandeld? Het aanvaren van een drenkeling, hoe doen jullie dat bv? Overbrengen van een SO op een brancard vanaf een varend groot schip?

Henk

Curses is geschreven in samenwerking van Brandweer DHTC en KNRM. Als eerste is natuurlijk de nood en veiligheidsprocedure  behandeld. De cominucatie moet als het goed is nu ook beter gaan we hebben afgesproken dat wij bij gezamelijke inzetten met de reddingsbrigade's van het gooi wij ons inmelden bij de AC Gooi en zo met elkaar in verbinding staan. De marifoon gebruiken we wel maar dan vooral om te kunnen praten als het nodig is met de kustwacht.
We hebben geoefend met benaderen en langszij gaan van grote(varende) schepen. En ook het binnen halen van drenkelingen.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #113 Gepost op: 24 januari 2007, 19:16:31
Curses is geschreven in samenwerking van Brandweer DHTC en KNRM. Als eerste is natuurlijk de nood en veiligheidsprocedure  behandeld. De cominucatie moet als het goed is nu ook beter gaan we hebben afgesproken dat wij bij gezamelijke inzetten met de reddingsbrigade's van het gooi wij ons inmelden bij de AC Gooi en zo met elkaar in verbinding staan. De marifoon gebruiken we wel maar dan vooral om te kunnen praten als het nodig is met de kustwacht.
We hebben geoefend met benaderen en langszij gaan van grote(varende) schepen. En ook het binnen halen van drenkelingen.
 

Klinkt goed, mooi ik zie de toekomst met vertrouwen tegemoet.

Bedenk echter wel dat de OCC coördinator is voor alle eenheden, en niet alleen van die met c2000. Info voor de eenheden die meezoeken zonder C2000 moet dezelfde zijn als die met c2000. Er mag niets achtergehouden worden, zoals in het verleden wel eens gebeurde. Goed dat de KNRM bij de opleiding is betrokken.

Henk


Heidebrandje

  • Gast
Reactie #114 Gepost op: 24 januari 2007, 19:23:55
Klinkt goed, mooi ik zie de toekomst met vertrouwen tegemoet.

Bedenk echter wel dat de OCC coördinator is voor alle eenheden, en niet alleen van die met c2000. Info voor de eenheden die meezoeken zonder C2000 moet dezelfde zijn als die met c2000. Er mag niets achtergehouden worden, zoals in het verleden wel eens gebeurde. Goed dat de KNRM bij de opleiding is betrokken.

Henk

Klopt dat van C2000 geld vooral om tussen de brigade's van het Gooi en de de Brandweer Almere te comuniseren zodat er ook overleg kan plaats vinden tussen de OVD Gooi en OVD Flevoland en de Schippers van de boten. We weten ook dat er brigade's zijn zonder C2000 en ook dat er organisatie's zijn zoals de HOGE en havendiensten die ook geen C2000 hebben. Maar mocht de hulp nodig zijn van deze mensen dan worden ze ook gewoon ingezet en dan zijn er nog oude analoge porto's die gegeven kunnen worden.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #115 Gepost op: 24 januari 2007, 19:36:44
Ik ben benieuwd wat het komende seizoen gaat brengen. Of er enige vorm van gestructureerde samenwerking van de grond komt, waarbij wij niet meer apparte akties voeren, maar de plannen in elkaar schuiven, de communicatie van de grond komt vooral tussen de leiding op het water en op de wal en de marifoon zijn functie behoud. Het zijn mooie boten, maar denk niet dat je een zachte tube ziet.

Henk

Geen zachte tubes ?,  wat zijn dat voor merk boten ?

Het ziet er op zich wel goed uit.. Beter dan dit treurige aanblik


De DHTC opleiding is erg goed.. Het hangt er wel van af hoeveel dagen en uren je training krijgt.. Het is een ieder geval een zeer goede basis..


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #116 Gepost op: 24 januari 2007, 20:26:45
Geen zachte tubes ?,  wat zijn dat voor merk boten ?

Het ziet er op zich wel goed uit.. Beter dan dit treurige aanblik

De DHTC opleiding is erg goed.. Het hangt er wel van af hoeveel dagen en uren je training krijgt.. Het is een ieder geval een zeer goede basis..

Het is "deze treurige aanblik" .

De tubes moeten vervangen worden, ik ben blij dat je dat even met een fotootje illustreert. Zoals bekend hebben wij een goede samenwerking met Jachtservice Huizen en kunnen wij vrijelijk beschikken over de Cobra en de Blizzard.

Hier nog even ook nog een fotootje van onze meest recente aktie 13 januari 2007 in samenwerking met de KNRM en de RB Naarden:

 Motorstoring nabij pampus, deel bemanning op pampus (bron KNRM)

De motorstoring bestond uit het bij wapper 6 over de stenen ring rond Pamus varen zodat het staartstuk van je nieuwe viertakt Yamaha 300 PK afbreekt.


Je ziet het, we blijven wel aktief. We zijn aan het sparen voor nieuwe tubes.

Henk


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #117 Gepost op: 24 januari 2007, 20:52:55
Heren,

Laten we respect hebben voor elkaars materiaal en dit niet openbaar via het forum af te kraken.........

Doe dit via PM s.v.p.

Shave
moderator


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #118 Gepost op: 24 januari 2007, 20:58:12
Kan iemand meer vertellen over de "harde" tubes van die boten van Brandweer Almere.. Welk merk boten hebben ze aangeschaft ?
Want zijn dit nu wel RIB's of een ander type boot..


Heidebrandje

  • Gast
Reactie #119 Gepost op: 24 januari 2007, 21:08:12
Kan iemand meer vertellen over de "harde" tubes van die boten van Brandweer Almere.. Welk merk boten hebben ze aangeschaft ?
Want zijn dit nu wel RIB's of een ander type boot..

het zijn RIB's en het merk weet ik zo gouw niet weet dat ze gebouwd zijn in Italie