Brandweer nog niet klaar voor overname waterhulpverlening

Auteur Topic: Brandweer nog niet klaar voor overname waterhulpverlening  (gelezen 35851 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Matthijs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
  • samenwerkend kunnen we meer.
    • Ontwerpers en bouwers van maatwerk interieurs
Reactie #70 Gepost op: 22 maart 2005, 20:20:42
het verbaast me dat er eigenlijk niet nagedacht wordt in deze discussie,en alleen maar met modder wordt gegooit.

Volgens mij zijn we alleen maar bezig met nakenken. Het is alleen zo jammer dat de goede discussie punten niet eruitgelicht worden.

Het is juist de bedoeling om elkaar te stimuleren in het stellen van kritische vragen. Als er dan met modder wordt gegooid om de vraag de bedoezelen is dat jammer. Ik zal altijd openstaan voor opbouwende kritiek, daar kan je wat van opsteken.

Perfectie zal je niet berijken, je kan er wel naar streven.

Matthijs


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #71 Gepost op: 22 maart 2005, 21:30:48
Nou Peter, je bewering dat de brandweer niet bergt ging bij de aquarunner dus niet op. Dat is nu juist mijn punt.

Daar werd geen berger bij geroepen, pas de volgende avond werd deze ingezet door de eigenaar. Dat moet toch beter kunnen? In plaats van twee baggersleepbootjes aan te wijzen, leek mij een telefoontje naar een berger een logischer stap.

Zo jij het schetst bedoel ik het precies:

Aanvaring? Brandweer tp met redvoertuig en duikvoertuig en regionale megapomp alarmeren. Ambu laten komen. Eerste ploeg ter plaatse inventariseert de problemen en de bevelvoerder kijkt wat er nodig is en laat als eerste het schip evacueren.  Daarna een pomp in de boot en dan kijken of ie lek is. Als de mensen/SO er af zijn, er geen lekkage is vanuit of in het vaartuig de berger/rijkswaterstaat/KLPD bellen en kan de brandweer naar huis. Op verzoek en als ze het lief vragen kun je de volgende dag wat hand en span diensten verrichten maar ze kunnen het/willen het liever alleen, op de noordzee komt ook geen brandweer helpen.  BTS is wel een onderdeel van Smit Tak, dat zijn jongens die wel weten wat ze doen en ze doen hun beveiliging het liefste zelf. 

En sorry van die opmerking over Almere.

Henk
dan zitten we nu weer op 1 lijn  ;) ;D


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #72 Gepost op: 22 maart 2005, 22:34:25
even wat corrigeren, BTS is al lang niet meer van smit, sinds enkele jaren behoord het tot de Wagenborg groep

Citaat
The salvage and transport company Scheffer (BTS) of Lelystad was sold to Koninklijke Wagenborg Groep.
bron jaarverslag smit world 2001
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #73 Gepost op: 22 maart 2005, 22:45:24
Mmm, mijnheer Scheffer zelf is geweest (nog op dezelfdeavond als de aanvaring), en daarna verscheen BTS ten tonele. Dus ze doen kennelijk nog wel zaken met elkaar. Zal even vragen hoe dat precies zit. Er lag nog een dok, de Jumbo geloof ik voor als het niet zou lukken.

Henk


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #74 Gepost op: 22 maart 2005, 23:25:08
J. Scheffer is denk ik nog wel manager/directuer van het onderdeel.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #75 Gepost op: 23 maart 2005, 10:34:07
Maar Scheffer, die kun je rustig om een boodschap sturen toch? Loopt al een tijdje mee.
Conclusie met betrekking tot het onderwerp mag geloof ik zijn hier:

Alarmering moet beter: op basis van aankomsttijd.

Brandweer is iets nog iets te voortvarend met nog te weinig kennis en training, laat ze maar even komt wel goed.

Reddingsvesten hebben nu ook bij de brandweer hun intrede gedaan, dat is goed.

Ik blijf de ontwikkelingen volgen.
 
Henk


Bikepower

  • Gast
Reactie #76 Gepost op: 1 april 2005, 23:59:41
IK ben het met deze stelling niet eens, wie weet de meldingstijd en aan wie was de melding gericht?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #77 Gepost op: 2 april 2005, 01:27:02
Zo wordt op 15 maart even voor half vier wordt een vuurpijl gemeld op het Wolderwijd, waarbij de verkeerde procedure en inzet resulteert in een pas na drie kwartier terplaatse komen van een reddingsboot bij Zeewolde.

Henk

Direkt na de melding heb ik Peter Adema gebeld en met Peter aan de (SKYPE) telefoon hebben we deze uitruk gezamelijk gevolgd en geklokt.

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #78 Gepost op: 13 april 2005, 12:38:08
Gisteren middag (dinsdag 20 april) rukte de brandweer Bunschoten uit met een duikploeg en een tankautospuit naar een jongen die afgedreven was op het Eemmeer.
De jongen was aan de kant voor de tankautospuit  ingezet kon worden.

Henk


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #79 Gepost op: 13 april 2005, 15:59:45
ja aan de kant gezet door passanten die toevallig voor bij voeren. Wat heeft dit met dit topic te maken. Kan bij jouw en bij mij ook gebeuren.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord