Ik wil helemaal niks vervuilen maar jij loopt zo te piepen over die brandweer die in jou ogen niks op het water te zoeken heeft. Maar het is gewoon zo dat de brandweer de leiding heeft en de verantwoording heeft voor wat er gebeurd. En dat zij ook hun partners uitkiezen. Ik wilde hoge helemaal niet zwart maken maar dit is gewoon wat ik via mijn colega's van de brandweer hoor en die zijn op een of andere manier niet zo postitief om jullie en als jullie op hem. Maar wat peter al melde van 2006 heb je veiligheidregio's en dan word er echt alleen nog maar met partners samen gewerkt die er voor uit gekozen zijn en die dus ook getraint zijn om met elkaar samen te werken. En nog maals alles heeft zijn tijd nodig.
Oke, we moeten het dus weer over HOGE hebben, goed hoor.
Wie zegt er nou dat de brandweer niets op het water te zoeken heeft?
Neem evem de moeite om de tekst van het onderwerp te lezen waar je je niet aan houdt.
De brandweer is NOG niet klaar voor overname van de waterhulpverlening.
Dus als ik denk dat er eerst nog meer kennis vergaard en meer getraind moet worden voor overname van de waterhulpverlening leg jij mij in m'n mond dat ik piep dat de brandweer op het water niets te zoeken heeft en grijpt dat vervolgens aan om tegen HOGE te keer te gaan. De wereld op z'n kop.
Het interesseert mij niets wat de brandweer van HOGE vindt, ze weten niets van ons want ze werken nooit met ons samen. Het is allemaal van horen zeggen.
Als wij door hen in die 25 jaar van ons bestaan maar één keer op een echte fout waren betrapt hadden de kranten bol gestaan, maar dat is niet gebeurd. In Nederland is vrijheid van vereniging, dat is een van de kenmerken van de democratie en mensen helpen is nog niet strafbaar gesteld. We doen dat zonder subsidie en hoeven dus aan niemand verantwoording af te leggen, ook niet aan de brandweer. Vind je dat wij ons op moeten heffen? Dan heb je een probleem. En nu het leuke, wat de brandweer doet daar heb ik wel wat mee te maken wat die wordt betaald van mijn geld.
Henk