zou ambulance komen

Auteur Topic: zou ambulance komen  (gelezen 5079 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 29 maart 2005, 12:45:33
En dan kom je bij de huisarts en dan mag je in de wachtkamer gaan zitten... :P
Ja, of naar de SEH om daar vervolgens ook te wachten  ::)

Pl@nner (voorheen sigmaatje)

• Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #11 Gepost op: 29 maart 2005, 12:52:28
zou het anders zijn als je met de ambu gebracht zou worden dan? ???
Zou men je dan niet laten wachten. Als de ambu je al mee neemt.  :-\
Ik heb zelf eens forse brandwonden aan handen opgelopen, en daar kwam de huisarts voor van huis naar de praktijk. Dit was echter al wel 12 jaar geleden.
Het zal nu vast anders zijn ;)

Wat ik me afvraag is, als je al de 112 belt, en men komt. Neemt men je dan ook mee?
Dony, misschien heb jij hier een antwoord op.
(p.s. Donny  ;), lees je mailbox even)

Arjan
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R

SL-Leung

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 29 maart 2005, 22:46:55
Als ik iemand aan de telefoon / op het spreekuur zou hebben met een 2e graads verbranding aan ook maar een totalehand, dan zou ik hem linea reacta naar de SEH sturen voor de plastische chirurg.

In dit geval gaat het niet om de totale lichaamsoppervlakte, maar om het behoud van de functie. ;)

Afhankelijk van de vervoersmogelijkheden kan het zo zijn dat ik dan inderdaad een ambulance hieroor laat komen.

Ik heb zelf eens forse brandwonden aan handen opgelopen, en daar kwam de huisarts voor van huis naar de praktijk. Dit was echter al wel 12 jaar geleden.

Ik hoop dat mijn collega's vandaag de dag ook nog zo slim zijn om hetzelfde te doen als 12 jaar geleden  ;) ;)
Ik zou voor zoiets een visite gaan maken.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #13 Gepost op: 30 maart 2005, 00:37:45
zou het anders zijn als je met de ambu gebracht zou worden dan? ???
Zou men je dan niet laten wachten. Als de ambu je al mee neemt.  :-\

Wat ik me afvraag is, als je al de 112 belt, en men komt. Neemt men je dan ook mee?
Dony, misschien heb jij hier een antwoord op.
(p.s. Donny  ;), lees je mailbox even)

Arjan

Of je ook vervoerd wordt naar SEH hangt af van situatie en letsel e.d. en natuurlijk van de inschatting van de ambulanceverpleegkundige. we zijn geen TPG Post die een pakje komt halen hoor. Als professionals bepalen we graag zelf hoe we welke zorg verlenen.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

SEH zustertje

• SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 30 maart 2005, 09:44:16
Als ik iemand aan de telefoon / op het spreekuur zou hebben met een 2e graads verbranding aan ook maar een totalehand, dan zou ik hem linea reacta naar de SEH sturen voor de plastische chirurg.

Wat alleen dan een beetje jammer is (hopelijk dus wel ziekenhuis afhankelijk)
dat de patiënt dan als nog gezien wordt door een arts die net de schoolbanken heeft verlaten en dan telefonisch moet overleggen met haar baas, die dan niet de moeite neemt om te komen kijken....

ja, ja, ik weet het , het is om je ... te  :-[ :-[ :-[
maar wel de praktijk in veel ziekenhuizen
maar als het goed is moet dan gaan veranderen
n.a.v. de inspectie van volksgezondheid
laat dat maar snel gaan gebeuren!

rick

• Senior gebruiker
  • ambu
Reactie #15 Gepost op: 30 maart 2005, 21:10:15
ja als je met de ambu wordt gebracht ben je eigenlijk altijd meteen binnen en dus niet in wachtkamer. het kan dan wel zijn dat je na eerste zicht en bij groot aanbod op de seh tijdelijk alsnog in de wachtkamer komt. overigens is in menig ziekenhuis een wachttijd van 1.5 tot 3 uur op zondagmiddag ook niet vreemd.

Ridder Pim

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 30 maart 2005, 23:48:22
Als reactie op de bovenstaande berichten;

Inderdaad is het afhankelijk van de inschatting van de ambulanceverpleegkundige om over te gaan op vervoer.
En afhankelijk van de ernst en aard van het letsel; bij een 2e graads, circulaire verbranding van de hand is vervoer zekeer geïndiceerd om functieverlies te voorkomen. (zoals SL-Leung al aangaf)

Als je met een ambulance op de SEH binnen wordt gebracht, kom je (meestal) meteen op een kamer terecht.
Maar dan moet je vaak nog wachten, ook weer afhankelijk van de ernst van het letsel.

witkopje

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 5 april 2005, 22:25:34
zou je die handen niet gewoon na het koelen in een natte theedoek wikkelen met daarom heen een doekverband. en gewoon naar de seh post rijden. :) Lijkt mij toch niet dat ze je weg sturen. hebben ze het in ieder geval gezien.