imago brandweer

Auteur Topic: imago brandweer  (gelezen 3631 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

brandweer

• Gast
Gepost op: 5 april 2005, 17:18:19
Tja, het is weer zo laat. Hebben we weer wat uit te leggen op de visite. Hoorde ook via de tam tam dat een brandweerofficier was geschorst omdat ie een hennepkwekerij runde.

Gaat lekker zo.

:'( :'(  >:( >:(

Pyromaan schuurbranden Achterhoek aangehouden

DOETINCHEM - De politie heeft vrijdag een 20-jarige man uit Doetinchem aangehouden die wordt verdacht ruim twintig boerenschuren in de Achterhoek in brand te hebben gestoken. De politie hield zaterdag een evenoude medeverdachte aan, die lid was van de vrijwillige brandweer. Dit maakte de politie Noord en Oost-Gelderland dinsdag bekend.

De politie had de hoofdverdachte al langere tijd op de korrel. Hij werd aangehouden nadat vrijdag een schuur in Zelhem in brand was gestoken. De man heeft een aantal brandstichtingen bekend.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 5 april 2005, 18:18:52
Tja, het is weer zo laat. Hebben we weer wat uit te leggen op de visite. Hoorde ook via de tam tam dat een brandweerofficier was geschorst omdat ie een hennepkwekerij runde.

(....)

Klopt, was een officier die nog op de deeltijdsopleiding bij het Nibra zat.....

LindaB

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 5 april 2005, 18:49:02
Nou daar gaat het weer. Krijg je weer van iedereen te horen. Wordt al zo vaak gezegd, iedere brandweerman is een pyromaan en nu wordt het jammer genoeg weer bevestigd.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 5 april 2005, 18:57:04
ja net zo goed

net zoals iedereen met lonsdale is nazi of extreem rechts  ::)

of toch niet
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 5 april 2005, 18:57:46
Er zijn ook politie agenten die stelen........

Ik vind dat, ondanks het gebrek aan vrijwilligers, je altijd een goede psychologische test moet volgen na medische geschiktheid in combinatie met een assesment die ingaat op je motiven om bij de brandweer te komen...

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 5 april 2005, 19:15:52
tsja,helaas glippen er wel eens figuren door de selectie die ze meteen de deur hadden moeten wijzen  >:(

Patrick

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #6 Gepost op: 5 april 2005, 22:22:01
Er zijn ook politie agenten die stelen........

Ik vind dat, ondanks het gebrek aan vrijwilligers, je altijd een goede psychologische test moet volgen na medische geschiktheid in combinatie met een assesment die ingaat op je motiven om bij de brandweer te komen...
Is dit dan niet voor beroeps?

brandweer

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 7 april 2005, 07:15:39
Ongeloof bij brandweer over arrestatie

Door ERIC VAN DER VEGT

DOETINCHEM - "We zijn verbijsterd. De mensen van brandweer Doetinchem hebben met ontsteltenis en ongeloof op het nieuws gereageerd", zegt commandant Wim van der Ros van de brandweer Doetinchem. Hij kreeg enkele dagen geleden te horen dat een lid van 'zijn' vrijwillige brandweer betrokken is bij de vele brandstichtingen in de omgeving van Doetinchem.

Nog diezelfde avond tijdens de jaarvergadering lichtte hij de mensen van het korps Doetinchem in.

Het eerste punt van de vergadering bleek niet overeen te komen met de vastgestelde agenda. "Ik heb meteen aan het begin het nieuws verteld. Geloof me, het sloeg in als een bom. We hebben er uitgebreid over gesproken. Als zoiets gebeurt ga je niet na enkele minuten verder vergaderen", zegt de commandant.

Vanaf hun achttiende jaar kunnen jongeren zich opgeven voor de vrijwillige brandweer. De verdachte Doetinchemmer heeft dat ook gedaan.

"Je krijgt af en toe van die jonge veelbelovende knapen in dienst en daar was hij er één van. Hij was dus nog maar enkele jaren bij het korps betrokken", zegt Van der Ros.

"De vrijwilligers en beroepskrachten hebben daarom misschien wel teleurgesteld gereageerd. In de steek gelaten is misschien te dik aangezet, maar de teleurstelling dat één van de maten dit gedaan heeft was maandagavond duidelijk voelbaar."

Voor Van der Ros is het een raadsel wat het motief van de twintigjarige is geweest. "Hij heeft zelfs enkele aangestoken schuurbranden helpen blussen. Dat maakt het zo onwerkelijk. Die jongen heeft een soort dubbelleven geleid."

Volgens de Doetinchemse brandweercommandant heeft geen van de collega's ook maar het geringste vermoeden gehad dat hij tot zo iets in staat was. "Wie is dat wel? Je kunt nooit uitsluiten dat één van de mensen in het korps betrokken is bij de brandstichtingen. Ik heb dit in de dertig jaar dat ik bij de brandweer zit nog nooit in mijn nabijheid meegemaakt."