Wel of geen rode Diesel brandweerwagens??

Auteur Topic: Wel of geen rode Diesel brandweerwagens??  (gelezen 10562 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #30 Gepost op: 26 maart 2005, 10:19:26
Een leuke topic voor de Douane/Belastingdienst  ;D ;D ;D
die vinden dit wel intresant ja,vooral als ze zo hier en daar wat monsters trekken uit de tank en brandstoffilters :-X ;D

Want wat Jerommke vergeet is dat als je eenmaal 1x rood hebt getankt,je dit altijd terug ziet in de filters.Kortom,je zou eerst alle filters moeten vervangen en je tank spoelen voordat alle rode diesel weg is.Tot zolang ben je het haasje als de douane een monster trekt  ::) ::)

Target77

• Gast
Reactie #31 Gepost op: 26 maart 2005, 10:22:43
En geloof ons maar Jerommeke...das heel duur!!!  ::) ::)

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #32 Gepost op: 26 maart 2005, 16:30:39
Tja als je alle regeltjes letterlijk gaat nemen is een brandweervoertuig niet meer legaal op de weg te houden. Voorbeeldje:

Is een TS ingericht voor het vervoer van goederen?

Nee niet bepaald.... Tenzij je de extra vracht op het dak wil vastbinden. Ik zou niet weten waar ik die extra dozen moest laten.....

Is een TS ingericht voor het vervoer van personen?

Ja, wel degelijk. Achterin zijn er speciaal zitplaatsen gecreëerd voor de bemanning.

Oftewel: Alle brandweerchauffeurs moeten conform de wet dan maar een D-rijbewijs gaan halen?
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !

Target77

• Gast
Reactie #33 Gepost op: 26 maart 2005, 17:55:47
Tja als je alle regeltjes letterlijk gaat nemen is een brandweervoertuig niet meer legaal op de weg te houden. Voorbeeldje:

Is een TS ingericht voor het vervoer van goederen?

Nee niet bepaald.... Tenzij je de extra vracht op het dak wil vastbinden. Ik zou niet weten waar ik die extra dozen moest laten.....

Is een TS ingericht voor het vervoer van personen?

Ja, wel degelijk. Achterin zijn er speciaal zitplaatsen gecreëerd voor de bemanning.

Oftewel: Alle brandweerchauffeurs moeten conform de wet dan maar een D-rijbewijs gaan halen?

TS is wel degelijk bedoeld voor het vervoer van goederen..er zit toch materiaal (goederen) in....enkel zijn dit eigen goederen en geen goederen van derden..dus geen goederenvervoer in de zin van de wet.

en wat betreft personenvervoer...een TS mag niet meer dan 9 personen vervoeren dus valt niet onder personenvervoer (meer dan 9 zitplaatsen heeft een TS in de regel niet, maar dat er soms meer dan 9 mensen meerijden ontken ik niet..is dan illegaal)...het is geen touringcar hoor!  ;)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #34 Gepost op: 26 maart 2005, 18:52:56
En geloof ons maar Jerommeke...das heel duur!!!  ::) ::)

ja ik weet het, maar ik heb een kennis en die vaart altijd op rode diesel, hoe die t doet? hij vaart nederland uit belgie in, tankt, komt weer terug en dan blijft hij rode diesel tanken want hij heeft tenslotte het bonnetje nog, en daar staat op dat hij helemaal bomvol zat, niet te controleren hoe of wat, ik zelf vaar op benzine en dat gaat ook goed  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Target77

• Gast
Reactie #35 Gepost op: 26 maart 2005, 18:54:21
Denk niet dat ze daar in trappen van de Douane  ;D ;D ;D

Maar hoe zit het met de datum op het bonnetje dan??  ??? En de afstand die gevaren is?? Kan het bij thuiskomst nooit een volle tank zijn  ;) ;D ;D

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #36 Gepost op: 26 maart 2005, 22:01:13
de datum, kan natuurlijk alleen maar die maand of twee maanden zijn, en ten tweede moet je hem niet helemaal vol gooien als je de tweede keer tankt, maar vraag de rest niet aan mij, ik heb dit verhaal gehoord en die man denkt dat ie zich heeft ingedekt (wat niet zo is)

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #37 Gepost op: 26 maart 2005, 23:57:05
je zou het zo kunnen proberen, veel booteigenaren hier in de buurt(zhz) doen het zelfde, deze hebben een grote tank en gaan dus een keer per 3 maanden een weekend naar belgie om te bunkeren. Maar dit is alleen voordelig als je een redelijke inhoud hebt
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #38 Gepost op: 27 maart 2005, 22:55:02
ja ik heb het hier niet over 10 liter maar over 3000 liter

de boete is trouwens geloof ik 10 euro per liter

3000 x 10 = 30000 euro PING PING KASSA

Target77

• Gast
Reactie #39 Gepost op: 28 maart 2005, 07:22:22
de datum, kan natuurlijk alleen maar die maand of twee maanden zijn, en ten tweede moet je hem niet helemaal vol gooien als je de tweede keer tankt, maar vraag de rest niet aan mij, ik heb dit verhaal gehoord en die man denkt dat ie zich heeft ingedekt (wat niet zo is)

Sommige mensen denken er nog mee weg te kunnen komen ook  ;D ;D ;D