Wel of geen rode Diesel brandweerwagens??

Auteur Topic: Wel of geen rode Diesel brandweerwagens??  (gelezen 10568 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #20 Gepost op: 17 maart 2005, 21:13:17
Maar het wets artikel van minfin gat over pleziervaartuigen, voor brandweer voertuigen geld waarschijnlijk wat anders. Gewoon zorgen dat de douane geen monsters komt nemen.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #21 Gepost op: 17 maart 2005, 23:40:42
ik snap alleen de logica van deze stelling niet!!!

Het gaat er toch om of we met een voertuig tp komen met een inzet en of hij nou op witte of rode diesel rijd zou mij eigelijk een zorg zijn :) :)

Maar het is wel lekker goedkoop om rode diesel te tanken kunnen we weer andere leuke dingen mee doen!!! ;D ;D Zwitserland bijvoorbeeld  ;) ;)

Iedereen weet ook dat er regels zijn, en regels zijn er om te worden overtreden  ;D ;D ;D
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 18 maart 2005, 00:13:34
dat ben ik niet met je eens! brandweer heeft een "voorbeeldfunctie"en zou beter moeten weten.
En over die uitzondering omdat er een pto op zit, onzin,  dan zouden ook alle kiepwagens e.d. met een kraan of iets dergelijks ook met rood mogen rijden, die hebben immers ook een pto, en rijden ook over openbare weg.
Brandweervoertuigen behoren gewoon witte diesel te tanken  ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #23 Gepost op: 18 maart 2005, 01:42:42
dat ben ik niet met je eens! brandweer heeft een "voorbeeldfunctie"en zou beter moeten weten.
En over die uitzondering omdat er een pto op zit, onzin,  dan zouden ook alle kiepwagens e.d. met een kraan of iets dergelijks ook met rood mogen rijden, die hebben immers ook een pto, en rijden ook over openbare weg.
Brandweervoertuigen behoren gewoon witte diesel te tanken  ;D

daar ben ik het helemaal niet mee eens, ik ben mijzelf bewust dat ik de aanzet van deze topic ben, let op de reaktie van Peter daarop bij (stripings), ik probeer zelf ook even uit te zoeken onder welke regeling of toestemming het gebruik van rode diesel valt, ligt even buiten mijn vakgebied, ik weet dat veel korpsen in nederland rode diesel als brandstof gebruiken, ik vindt dit ook heel logisch, waarom, omdat de brandweer deels door de gemeenten, en deels door de overheid betaald moeten worden, en ja die hebben geen eigen geld, dat moeten ze dus halen bij de werkende burger, dus bij jou en mij (als je tenminste een produkt vervaardigd of een dienst levert wat uiteindelijk geld opleverd, de rest betaald wel belasting, maar hebben dit even van hun baas in handen gekregen, zodat hij dit later weer terug kan vorderen, maar ook dit geld komt bij de burger vandaan) m.a.w. de kosten van de brandweer worden door ons samen opgebracht, even als de BPM en andere overheids kosten is het niet nodig om die te heffen om zo de inkomsten van de staat onnodig te vergroten, je maakt de brandzorg, ambuzorg en andere diensten alleen maar onnodig duur en waarom , toch niet om de overheid extra te laten verdienen.
of zie het als vestzak broekzak, de brandweer staat ten dienste voor iedereen, dus waarom extra heffen als dit niet nodig is, nogmaals alleen maar om de staatskas te spekken, doen we al genoeg, en een voorbeeld functie door extra belasting te betalen, dat zie ik helemaal niet zitten.

de BPM is ook al jaren omstreden, in verenigd europa zijn wij voor zover ik weet de enige die deze belasting vorm kennen, en loopt ook al jaren een proefproces over, maar waarom haast mee maken, levert toch teveel op.

het grijs kenteken behouden voor ondernemers, ook maar tendele (de partikulier is hem gewoon kwijt), we mogen nu een bijtelling gaan betalen voor de bijrijdersstoel.(adertje onder het gras)
Nemo me impune lacessit

Ronald Kuijpers

• Gast
Reactie #24 Gepost op: 20 maart 2005, 00:37:39
Naar mijn weten is het allemaal gewonen diesel wat in die auto's daar gaan.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 23 maart 2005, 18:46:38
IN Aalsmeer tanken ze bij Biemond en der gaat gewoon witte diesel in,

trouwens als je rode tankt en je zorgt dat je EEN bonnetje hebt uit belgie kunnen ze je ook niets maken  ;D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 24 maart 2005, 22:38:39
IN Aalsmeer tanken ze bij Biemond en der gaat gewoon witte diesel in,

trouwens als je rode tankt en je zorgt dat je EEN bonnetje hebt uit belgie kunnen ze je ook niets maken  ;D

Dat geloven ze gelijk, even wezen tanken in belgie met een tankautospuit uit aalsmeer..  ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #27 Gepost op: 25 maart 2005, 10:06:45
:-X shit te veel verteld

nee maar zo werkt het in de watersport
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #28 Gepost op: 26 maart 2005, 10:10:49
:-X shit te veel verteld

nee maar zo werkt het in de watersport
dat is niet waar,daar moet je ook witte diesel gebruiken

Target77

• Gast
Reactie #29 Gepost op: 26 maart 2005, 10:15:26
Een leuke topic voor de Douane/Belastingdienst  ;D ;D ;D

Zie: http://www.minfin.nl/DEFAULT.ASP?CMS_ITEM=MFCR2C007E07656BC11D5BFDC00104B3FBE32     ;)