AED aanschaffen, maar welke keuze moet je dan maken?

Auteur Topic: AED aanschaffen, maar welke keuze moet je dan maken?  (gelezen 3804 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

mg

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Gepost op: 12 november 2012, 11:52:28
Sinds korte periode hebben we eindelijk toestemming vanuit directie om een AED aan te gaan schaffen. We hebben hiervoor natuurlijk een budget gekregen.

Ten einde een goede AED te kiezen heb ik natuurlijk een lijstje van wensen/eisen meegekregen, waaronder:
- eenvoudig vervangen batterij;
- automatische diagnose van de apparatuur;
- electroden die 'altijd klaar' zijn (i.e. die niet eerst nog aangesloten moeten worden)
- bij voorkeur een AED die automatisch aan gaat.

Op dit moment hebben we een shortlist gemaakt en daar staan nog twee devices op:
Philips HealthStart HS-1 en de Defibtech LifeLine AED.

De Philips AED start 'automatisch' als het paneel opengedaan wordt om de electro er uit te halen.
De Defibtech AED is 'sneller' in de beleving van onze BHV-ers omdat deze niet begint over de electro 'goed te bestuderen'.

Wat zouden voor jullie voorwaarden zijn om een AED op te beoordelen?

Een vraag voor de mensen uit de witte-kolom, hoe vaak nemen jullie een AED of de gegevens vastgelegd in een AED (de ECG data) mee voor nadere bestudering op het ziekenhuis?




amb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • wat moet dat moet
Reactie #1 Gepost op: 12 november 2012, 17:22:32
voor mij is er maar 1 aed en dat is de defitech


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #2 Gepost op: 12 november 2012, 20:27:51
Een vraag voor de mensen uit de witte-kolom, hoe vaak nemen jullie een AED of de gegevens vastgelegd in een AED (de ECG data) mee voor nadere bestudering op het ziekenhuis?

Bij ons (groot perifeer ziekenhuis met interventiecardiologie) wordt hij zo mogelijk altijd uitgelezen danwel rapport opgevraagd.


mg

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #3 Gepost op: 19 november 2012, 15:41:10
Mijn dank voor jullie reacties, na een stevige interne lobby is het toch de Philips HeartStart-1 geworden. (Voorkeur van de BHV-ers (2 tegen 1)).

Voornaamste reden scherpe prijsstelling (niet de goedkoopste die er is hoor ;) ). Bijkomend voordeel de Philips werkt met een trainercassette zodat er geen losse trainer aangeschaft hoeft te worden.