Opstelplaats voertuig

Auteur Topic: Opstelplaats voertuig  (gelezen 6663 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Timoo0oo

• Junior gebruiker
  • **
Gepost op: 5 november 2012, 22:54:12
Deze wilde ik jullie toch even delen. Hedenavond een uitruk gehad, ik zit bij de vrijwillige brandweer.

Melding:
p2kflex
21:21:33 05-11-12GROUP-1P 1 5770 VAN DER MAELSTEDEWEG 2 thv HULST ONG WEGVERVOER LETSEL (Inzet HV) Hotel Hulst
1300035BRW Veiligheidsregio Zeeland (OvD Oostelijk Zeeuws Vlaanderen)
1300576BRW Hulst (HV Ploeg)
1303470BRW Hulst (GM 5770)
p2kflex
21:19:54 05-11-12GROUP-1P 1 5730 VAN DER MAELSTEDEWEG 2 HULST ONG WEGVERVOER LETSEL Hotel Hulst
1300035BRW Veiligheidsregio Zeeland (OvD Oostelijk Zeeuws Vlaanderen)
1300565BRW Hulst (Blusploeg 1)
1303430BRW Hulst (TS 5730)

en tevens:
p2kflex
21:20:05 05-11-12GROUP-1A1 19137 VAN DER MAELSTEDEWEG HULST rit 28909 Hotel Hulst
1320137Ambu 19-137 (Hulst)

"Helaas" moest ik laastgenoemde Ambu 19-137 op mijn weg naar de kazerne voorrang geven, en remde ik voldoende af om de ambu te laten positioneren. Het ongeval was nml onderweg naar de kazerne, vanaf mijn huis.

Bron Facebook.

Volgorde van aankomst: eerst kwam de ambulance ter plaatse. Politie erna, daarna brandweer. Ik geloof dat de politie in de "haast" misschien iet wat onverstandig gepositioneerd is.   998765

Oh voor degene die het zich afvraagt, het blauwe hesje is voor een aspirant. Deze is al begonnen aan zijn opleiding HV, maar nog niet gekwalificeerd. Mag wel mee op uitruk, maar mag niets meer doen dan kijken en aangeven zeg maar.

hoefhaan

• IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • maak ze beter!
Reactie #1 Gepost op: 7 november 2012, 15:13:20
Ik kan het niet helemaal volgen... Mis ik een foto oid???
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.

kens62

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 7 november 2012, 15:48:00

Oh voor degene die het zich afvraagt, het blauwe hesje is voor een aspirant. Deze is al begonnen aan zijn opleiding HV, maar nog niet gekwalificeerd. Mag wel mee op uitruk, maar mag niets meer doen dan kijken en aangeven zeg maar.

Leuk om te weten dat de overheid doet aan mobiliteit....  Een blauw (politie)hesje voor een aspirant.  098uo  98uiye
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever

Timoo0oo

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #3 Gepost op: 9 november 2012, 20:11:21
Ik kan het niet helemaal volgen... Mis ik een foto oid???

Het gaat over opstelplaats van onze blauwe vrienden  ^-^ 98uiye

Timoo0oo

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #4 Gepost op: 9 november 2012, 20:12:18
Leuk om te weten dat de overheid doet aan mobiliteit....  Een blauw (politie)hesje voor een aspirant.  098uo  98uiye

Het is een blauw hesje waar op staat ASPIRANT. Geen idee of het een "politie" hesje is of niet. 8)

hoefhaan

• IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • maak ze beter!
Reactie #5 Gepost op: 10 november 2012, 19:19:03
Helaas, ik begrijp van dit topic nog steeds geen snars.
Wat is nu het verhaal of punt? Het gaat over de opstelplaats vand e politie, maar die kan ik toch zonder verdere gegevens niet beoordelen?

Bedoel je dat de politie tussen de brandweer en de ambulance in stond?
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 10 november 2012, 19:44:16
Helaas, ik begrijp van dit topic nog steeds geen snars.
Wat is nu het verhaal of punt? Het gaat over de opstelplaats vand e politie, maar die kan ik toch zonder verdere gegevens niet beoordelen?

Bedoel je dat de politie tussen de brandweer en de ambulance in stond?

De politie staat op de meest onmogelijke plaats, die je kunt bedenken, omdat ze bijna in het ongeval staan, terwijl er eigenlijk een cirkel met een straal van 10 meter als werkruimte voor de brandweer zoveel mogelijk vrij moet zijn
Kort gezegd de politie staat veel te dicht bij ze horen niet eens in de buurt van het ongeval te parkeren.

hoefhaan

• IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • maak ze beter!
Reactie #7 Gepost op: 11 november 2012, 20:49:47
Ok, nu begin ik hem te begrijpen!

Wellicht moeten de betreffende agenten zich eens verdiepen in de afspraken van het incidentmanagement? je kunt daar tegenwoordig gratis dvd's van bestellen, dan wordt het op een soortje blik-op-de-weg manier uitgelegd met praktijkvoorbeelden.

Inderdaad hoort een politievoertuig totaal niet in de buurt van het ongeval te staan maar moet dat voertuig de aanrijroute afschermen, (als buffer) afhankelijk van de situatie, totdat een eventuele wegbeheerder in de buurt komt.

Altijd lastig. Ik werk zelf op de ambulance en zie ook veel problemen bij het opstellen van voertuigen.
Dan met name wanneer je bij een huis komt waar politie of HAP tp zijn. Zij parkeren altijd direct voor de deur, zodat wij vervolgens allerlei stunts moeten uithalen met een brancard...

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #8 Gepost op: 11 november 2012, 21:50:02
nu wil ik me nergens tegenaan bemoeien, maar helpt het niet om die mensen daar gewoon direct even op aan te spreken, dan zien ze meteen wat je bedoelt en zal die specifieke chauffeur de volgende keer even 2 seconden nadenken over waar hij parkeert. Helpt vast een beetje.

hoefhaan

• IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • maak ze beter!
Reactie #9 Gepost op: 11 november 2012, 21:53:11
Ja, sorry, dat vergat ik erbij te vermelden. Bij een enkeling heeft dat zin...