auditor, allereerst ontzettend bedankt voor je uitgebreide reactie.
Laat ik vooropstellen dat ik het geheel eens ben met de stelling dat BHV-ers en EHBO-ers voor meer ingezet kunnen worden dan alleen pleisterplakken en reanimeren.
Helaas is onze directie van mening dat de ambulance zorg in Nederland dusdanig goed geregeld is dat er nauwelijks kennis omtrent reanimeren of brandjes blussen aanwezig hoeft te zijn. Zo wordt ook gesteld (zonder enige onderbouwing) dat hulpverlening altijd binnen 10 minuten ter plaatse is. (De directievoorzitter is Belgisch, daar gelden nog andere normen dan hier.)
Zelf ben ik voorstander van het behoud van zowel BHV als EHBO opgeleide personen binnen het bedrijf (niet omdat ik er een van ben, maar omdat goede kennis belangrijk is op de locatie al is het maar om te voorkomen dat mensen verder gewond raken dan dat zij reeds zijn.)
Mijn voornaamste zorg nu is, dat we op basis van een ongefundeerde claim worden beperkt in middelen en mogelijk qua inzet. Ik zou zo'n ongefundeerde claim graag van tafel willen vegen met cijfers. Dat cijfers vervolgens nog niets zeggen over de situatie per case maakt dan nog niet zoveel uit. Daar er hoogstwaarschijnlijk geen andere cijfers geproduceerd kunnen worden die het tegendeel bewijzen.
Wat betreft auto's die niet opzij gaan voor een ambulance (of politie/brandweer) daar heb ik zelf een hekel aan. Ik zou willen dat wat meer mensen net als mij de noodhulpdiensten de ruimte gaven.
Ambulances gaan voorAmbulances gaan voor