Als dit zo zou zijn , zoals je verwoord Zwelgje, dan is het een gebrek van de leiding om het tenminste aan de oefenleider bekend te stellen, dank dan de aandacht er op worden gehouden en de eerlijkheid van de persoon zelf om dit bekend te stellen binnen de groep, maar ik heb begrepen uit de media en informatie dat de desbetreffende persoon "eigenlijk" ook enige beperkingen had.
Vooropgesteld dat ik niet beweer dat zoiets speelt. Dat weten wij gewoon niet, want wij kennen de details niet. Ik gebruik het alleen als voorbeeld om aan te geven waarom iemand best ondersteboven kan zijn van zo'n grap, zonder dat het hem/haar ongeschikt maakt als brandweerman.
(En nee, het lijkt mij niet dat een slachtoffer van bijvoorbeeld seksueel geweld of kindermishandeling maar heeft te melden dat hij/zij dit in het verleden heeft meegemaakt. En zo kunnen er nog tig andere gebeurtenissen zijn uit het verleden, die helemaal niet relevant zijn voor het huidige functioneren van een brandweerman. )
Hier gaat toch geen uitsluitsel over komen.
Nee precies, maar ik erger me wel aan mensen die automatisch conclusies trekken als "overdreven", "niet geschikt", etc.
We weten gewoon niet wat er gebeurt is. Je kan geen conclusies trekken gebaseerd op een persbericht en wat opmerkingen van korpsleden op social media. Het enigste wat we zeker weten is dat er door de veiligheidsregio 3 brandweerlieden uit dienst zijn gezet/gevraagd te vertrekken na een incident op oefening, en er aan het slachtoffer professionele hulp geboden is.
Daar kunnen we allerlei oordelen aan gaan hangen, maar dat valt allemaal onder speculatie. Dus lijkt me dat zinloos en ook niet volgens de regels op dit forum...