Als ik uitga van wat Opstelten zegt dat er 49.500 agenten zijn en het nu gaat om 200 agenten dan zou het gaan
om 0,40% van het aantal agenten.
Als mijn berekening klopt dan ziet die 0,40% er niet echt schokkend uit maar het feit blijft wel dat het er dus 200 man/vrouw
te veel zijn en dat is heel erg jammer.
Krijg ik daardoor een slechter beeld van de politie ? Nee simpelweg omdat we nog steeds gelukkig met mensen te maken
hebben en dan kan er wel eens een rotte appel tussen zitten en dat kan je niet altijd vooraf voorkomen hoe goed je ook
zou screenen. Al is iemand brand schoon bij binnenkomst er is altijd een kans dat het in de loop der jaren fout dreigt te gaan
door welke reden dan ook en dan is het de kunst om dit in een vroeg stadium te signaleren en aan te pakken en het te doen stoppen.
Als ik agent zou zijn en ik heb er niks mee te maken dan zou ik me zwaar klote voelen omdat ik ook in dat uniform loop
maar ik kan er niets aan doen. Je kan dan alleen maar hopen dat het publiek dit soort zaken heel snel weer vergeet.
En tja wat ze op een site als flitsservice er van denken dat is wel het laatste waar ik me over druk zou maken als ik dat al zou doen.
Daar moet je niet eens moeite in willen steken wat ze daar allemaal lopen te zaneken en huilebalken.