Het opleggen van een sanctie heeft impact op een burger. Natuurlijk dient deze zich aan de wet te houden, maar de burger, die belasting betaald, mag toch wel weten waarom de politie ergens controleert? Natuurlijk kan de burger het nooit nauwgezet controleren, maar enig inzicht in de doelmatige inzet van de politie mag de burger toch wel hebben lijkt mij.
Die lachspiegel begrijp ik niet zo. Nooit over nagedacht waarom je met iets bezig bent?
Ik zie het gewoon gebeuren in mijn woonplaats. Lange rechte weg. Gebeuren zelden of nooit ongevallen. Hooguit omdat op een bepaald stuk men geen voorrang verleend. Vervolgens staat de politie aan de andere kant van deze weg te controleren op snelheid. Waarom? Vaak omdat er een politieman een busje vol studenten heeft die ook nog even wat met verkeer moesten doen. Mooie bushalte voor de staandehoudingen, mooie dikke lantaarnpaal om je achter te verbergen en een fijne rechte weg voor de lasergun. Schrijven per student even een paar prenten en vertrekken weer. Is de weg veiliger geworden? Nee, de weg was al veilig. Althans, qua snelheid, want de ongevallen betreffen vaak materieeltjes door de lage snelheden. Vallen nooit slachtoffers.
Rijden deze automobilisten te hard? Ja. Zijn de bekeuringen terecht? Ja. Had deze politiecapaciteit doelmatiger ingezet kunnen worden? Ik denk het wel. Dat vind ik, als belastingbetaler, zonde.
ik kan je nietmeer volgen, de burger die belasting betaald? WAUW je klinkt als een burger. STOM en compleet idioot argument want volgens mij betaal ik net zo hard belasting. Als je 2 aandelen in een bedrijf hebt, is het ook niet zo dat je meer rechten hebt. Dus kom in een discussie nou niet met dit soort nergens op slaande argumenten.
En om je nog even wakker te schudden: de politie pleegt
NOOIT doelmatige inzet. Het is een ambtenaren apparaat! En staat bol van de mensen die niks willen doen omdat ze hen nek niet willen uitsteken.
Maar ik sta er op de afdeling juist bekend om dat ik wel nadenk over wat, wanneer en waar ik iets aan het doen ben. Is ook precies de reden waarom sommigen mij wel en sommigen mij niet mogen. Ik probeer namelijk wel doelmatig mijn werk te verrichten en niet zinloos tijd te verspillen op kansloze controle plaatsen of met onzinnige administratie.
Mooi voorbeeld: We hebben in Amsterdam al jaren last van Utrechtse criminelen die de boel leeg jatten en dan weer terug gaan naar het Utrechtse. Dus de chef komen met een strijdplan. Als we 's nachts in de surveillance nou een auto die thuis hoort in Utrecht even controleren en dat muteren.
Ik kwam met het idee om op de A2 aan beide zijden 2 ANPR voertuigen neer te zetten, met daarbij wat motorrijders en de GTI, en het liefst even de combi met Utrecht maken, dan is de pakkans 1000x groter.
Dat is afgedaan met: "geen capaciteit". Punt
(oja de benodigde capaciteit betrof: 2 man ANPR en 4 motorrijders met de standaard nachtdienstploeg van 4 man)
Wen er maar aan dat het politie apparaat steeds lomper wordt, want men rolt over elkaar heen om een leuk plekje binnen de NaPo te krijgen. En men is al jaren druk bezig om iedere zelf-nadenkende diender monddood te maken. Helaas kan ik in het kader van denk na over wat je zegt geen voorbeelden noemen want ook die lui die zich daarmee beziggen, lezen hier op het forum mee. En het is gebleken dat collega's door hen leidinggevenden aangesproken worden over hen uitlatingen op dit forum. Dus langzaam aan zal dit forum ook steeds meer politiek geouwehoer gaan bevatten. Kwestie van westerse censuur