GRIP 2 Zeer grote brand na explosie (Electrabel energie centrale) Weurtseweg - Nijmegen 08-11-2012

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand na explosie (Electrabel energie centrale) Weurtseweg - Nijmegen 08-11-2012  (gelezen 31785 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Eerst twitteren, dan 112 bellen!
Zo hoort het toch, ja toch niet dan?

Als mensen geen info krijgen = Paniek
Wel informatie = ook paniek....
Ik snap het ook niet.
Aan de andere kant is het wel onduidelijk dat de WAS-sirenes niet afgaan terwijl er wel een bericht is dat men ramen en deuren gesloten moet houden.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Eerst twitteren, dan 112 bellen!
Waar staat er dan dat het gaat om een 112-telefoontje? Wellicht is om 07.05u het eerste telefoontje bij Omroep Gelderland binnengekomen m.b.t. de explosie.  ::)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Waar staat er dan dat het gaat om een 112-telefoontje? Wellicht is om 07.05u het eerste telefoontje bij Omroep Gelderland binnengekomen m.b.t. de explosie.  ::)

Wat denk je zelf?
Maar als er om 07:05 mogelijk een 112-telefoontje is binnengekomen, durf ik wel vraagtekens te zetten waarom het dan tot 07:10 duurde voordat de eerste brandweerploegen gepiept werden.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Speculeren..... "mogelijk telefoontje"

Weer een zinloze discussie...... er wordt niet gekeken wanneer de eerste melding op de meldkamer is binnengekomen en wat de verwerkingstijd van de melding is geweest (verkrijgen van verdere informatie door de centralist, verwerken van de alarmering etc.).


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Wat denk je zelf?
Maar als er om 07:05 mogelijk een 112-telefoontje is binnengekomen, durf ik wel vraagtekens te zetten waarom het dan tot 07:10 duurde voordat de eerste brandweerploegen gepiept werden.
Vergeet niet dat hier ook een paar minuten verschil kan zijn omdat de klok van de verschillende servers niet helemaal gelijk loopt.

112-telefoontjes over een harde knal zijn over het algemeen geen aanleiding om de brandweer de straat op te sturen. Pas als je weet dát er een incident is met hulpbehoefte, wát er aan de hand is en wáár het aan de hand is kun je de hulpdiensten op pad sturen. Misschien is de politie wel meteen aangestuurd, maar dat zie je niet terug op P2000.


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Geluid van het gerommel van de centrale was niet alleen in Nijmegen te horen, maar tot aan Cuijk aan toe....

(bron: eigen waarneming....)
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Logistieke ondersteuning (verzorging) is in ieder geval niet gealarmeerd.

Bron: eigen waarneming


Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
waarschijnlijk 20mm hoofdstoomleiding gescheurd volgens oudwerknemer, nu verteld door een bellende journalist op de livestream www.gld.nl


guest13155

  • Gast
Logistieke ondersteuning (verzorging) is in ieder geval niet gealarmeerd.

Bron: eigen waarneming

eeeehh, ja en?


orthello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
SCHOONMAKERS AAN DE DOOD ONTSNAPT

NIJMEGEN - Enkele schoonmakers op het terrein van Electrabel zijn donderdag aan de dood ontsnapt.

Zij waren zich op het moment van de explosie aan het omkleden en zouden de ketel die ontploft is aan de buitenkant gaan schoonmaken. Dat bevestigt een woordvoerder van Van Gansewinkel, het bedrijf dat de industriële schoonmaak doet op het terrein van Electrabel.

Op het moment van de explosie waren de schoonmaakploegen net aan het wisselen van dienst. De schoonmakers zijn geschrokken, maar ongedeerd.

http://www.omroepgelderland.nl/web/Mobiel/1885951/Schoonmakers-aan-de-dood-ontsnapt.htm#.UJuTQpG3PFo