Is dit een nieuw iets voor je? Voor mij is het iets wat vrij bekend is hoor. Je gaat niet weg met minder dan 6 mensen maar als er snel genoeg 8 in zitten dan neem je die mee. Zeker praktisch met een lange waterwinning en het kan net het verschil tussen een kleine- of een middelbrand zijn.
Ik ken korpsen waar ze het liefst met 12 man op een TS zitten en waar ze een nummertje aan de deur moeten trekken (zoals bij de bakker) om mee te mogen.
we hebben voor wedstrijden behalve de normale rugnummers ook rugnummers voor 5 en 6 liggen.
Maar jullie willen dus zeggen dat 5 en 6 in de boeken niet bestaan?
Bij ons in Wieringerwerf komt het ook regelmatig voor en vooral savond /weekend dat er meer als 6 man op de TS zit.
heeft gewoon voordelen.
Voorbeeld : Bij een binnen brand met melding dat er mogelijk nog iemand binnen zit kan je toch stuk makkelijker 4 man naar binnen sturen voor redding en 2 man kan water winning opbouwen,( 2de TS is ongeveer 10 min onderweg voor die TP is want komt uit ander dorp)
En wie gaat ooit tegen spreken dat extra handjes nooit makkelijk zijn??
Gaat erom dat er minimaal 6 man/Vrouw op de TS zit en de BV wordt daar op opgeleid maar extra is gewoon lekker weet ik uit ervaring