Met 8 uitrukken nog van deze tijd?

Auteur Topic: Met 8 uitrukken nog van deze tijd?  (gelezen 18935 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Gepost op: 8 november 2012, 20:32:21
Een hoogwerker wordt over het algemeen aan de eerste TS gekoppeld. Hij krijgt in dat geval dus ook het nummer 115. Een HV wordt de 170 en een eventueel HA de 180
In het systeem is de 115 dus aan een redvoertuig toegewezen, en de 116 bestaat niet meer. Kan ook niet als je er vanuit gaat dat we met 6 man op de TS uitrukken. ;)
Bij ons rijden ze met 8 in een ts wat moet je dan? overigens werken ze hier gewoon met nummers 1/6 Bv en P


Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #1 Gepost op: 8 november 2012, 23:33:55
Wat moet je nu met acht man op een ts? Vrijwilligers tevreden houden?
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #2 Gepost op: 9 november 2012, 00:40:16
Wat moet je nu met acht man op een ts? Vrijwilligers tevreden houden?

Is dit een nieuw iets voor je? Voor mij is het iets wat vrij bekend is hoor. Je gaat niet weg met minder dan 6 mensen maar als er snel genoeg 8 in zitten dan neem je die mee. Zeker praktisch met een lange waterwinning en het kan net het verschil tussen een kleine- of een middelbrand zijn.

Ik ken korpsen waar ze het liefst met 12 man op een TS zitten en waar ze een nummertje aan de deur moeten trekken (zoals bij de bakker) om mee te mogen.

we hebben voor wedstrijden behalve de normale rugnummers ook rugnummers voor 5 en 6 liggen.

Maar jullie willen dus zeggen dat 5 en 6 in de boeken niet bestaan?
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


RoyHWRM841

  • Manschap A
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #3 Gepost op: 9 november 2012, 10:17:55
Is dit een nieuw iets voor je? Voor mij is het iets wat vrij bekend is hoor. Je gaat niet weg met minder dan 6 mensen maar als er snel genoeg 8 in zitten dan neem je die mee. Zeker praktisch met een lange waterwinning en het kan net het verschil tussen een kleine- of een middelbrand zijn.

Ik ken korpsen waar ze het liefst met 12 man op een TS zitten en waar ze een nummertje aan de deur moeten trekken (zoals bij de bakker) om mee te mogen.

we hebben voor wedstrijden behalve de normale rugnummers ook rugnummers voor 5 en 6 liggen.

Maar jullie willen dus zeggen dat 5 en 6 in de boeken niet bestaan?

Bij ons in Wieringerwerf komt het ook regelmatig voor en vooral savond /weekend dat er meer als 6 man op de TS zit.
heeft gewoon voordelen.
Voorbeeld : Bij een binnen brand met melding dat er mogelijk nog iemand binnen zit kan je toch stuk makkelijker 4 man naar binnen sturen voor redding en 2 man kan water winning opbouwen,( 2de TS is ongeveer 10 min onderweg voor die TP is want komt uit ander dorp)

En wie gaat ooit tegen spreken dat extra handjes nooit makkelijk zijn??

Gaat erom dat er minimaal 6 man/Vrouw op de TS zit en de BV wordt daar op opgeleid maar extra is gewoon lekker weet ik uit ervaring :)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 9 november 2012, 16:28:28

Maar jullie willen dus zeggen dat 5 en 6 in de boeken niet bestaan?
het systeem houdt geen rekening meer met een 5 en6 op de TS. Kijk maar naar het nieuwe nummersysteem, 110
111
112
113
114
119
Je ziet dat daar de nummers 5 en 6 weg gehaald zijn, ook de voertuigen zijn daarop berekent. Er is hooguit een vijfde zitplaats voor een stagaire. Ook bij grote incidenten wordt er maar rekening gehouden met 6 man op de TS. Dit geld voor de telling van het aantal aanwezige personeel, maar ook bv voor de catering bij het incident.


rsc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #5 Gepost op: 9 november 2012, 16:47:13
het systeem houdt geen rekening meer met een 5 en6 op de TS. Kijk maar naar het nieuwe nummersysteem, 110
111
112
113
114
119
Je ziet dat daar de nummers 5 en 6 weg gehaald zijn, ook de voertuigen zijn daarop berekent. Er is hooguit een vijfde zitplaats voor een stagaire. Ook bij grote incidenten wordt er maar rekening gehouden met 6 man op de TS. Dit geld voor de telling van het aantal aanwezige personeel, maar ook bv voor de catering bij het incident.
Dat wil niet zeggen dat je 115 en 116 niet meer mag gebruiken. Onze nieuwe TS wordt gewoon weer een TS 8. Niets mis mee. Alleen bij natuurbrand of bijstand aan andere gemeenten gaan er max. 6 mee, anders gewoon met z'n achten als het zo uitkomt. We hebben nog nooit spijt gehad van 2 of 4 extra handjes.


Frits

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #6 Gepost op: 9 november 2012, 17:09:27
Bij ons ook gewoon het aantal personen mee die instapt, 6 is rijden bij Prio 1 maar als er dan toevallig 8 instappen laten we die echt niet staan. De rest kan gebruik maken van de PM.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #7 Gepost op: 9 november 2012, 18:43:54
Bij ons ook gewoon het aantal personen mee die instapt, 6 is rijden bij Prio 1 maar als er dan toevallig 8 instappen laten we die echt niet staan. De rest kan gebruik maken van de PM.
Jup zo doen ze het hier. Wie instappen kan rijd mee en bij 6 man gaat de tas weg. Hier rijden de Al en hv vaak extra mee.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #8 Gepost op: 9 november 2012, 19:35:37
6 man is vol en dus rijden. Elke seconde die ik langer laat wachten kan kritiek zijn en binnen 5m30s moet de auto weg zijn, en het liefst nog sneller. Hier zitten we geconsigneerd en komen er dus maar 6 man met hooguit 1 of 2 voor de zekerheid.. PM is niet aanwezig.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Frits

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #9 Gepost op: 9 november 2012, 19:54:49
Elke seconde die ik langer laat wachten kan kritiek zijn en binnen 5m30s moet de auto weg zijn

Gemiddeld doen we er hier 3 minuten over om weg te komen, buurpost schijnt nog minuutje sneller te zijn. Zitten we blijkbaar nog wel binnen de norm dus  ;D