Met 8 uitrukken nog van deze tijd?

Auteur Topic: Met 8 uitrukken nog van deze tijd?  (gelezen 18904 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 10 november 2012, 08:45:56
Bij ons ook gewoon het aantal personen mee die instapt, 6 is rijden bij Prio 1 maar als er dan toevallig 8 instappen laten we die echt niet staan. De rest kan gebruik maken van de PM.
Die PM, wordt die ook door de RAC aan het incident gekoppeld? Weet de RAC ook dat die mee rijdt?

Frits

• Forum gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 10 november 2012, 12:33:48
Die PM, wordt die ook door de RAC aan het incident gekoppeld? Weet de RAC ook dat die mee rijdt?

Nee, voertuig wordt niet gekoppeld aan het incident, rijd dus ook altijd Prio 2. Of de AC op de hoogte is verschilt, de ene keer doen ze vanuit de PM een vraagaanspraak om erachter te komen welk inzetgroep naar toe geschakeld moet worden om de berichtgeving tussen AC en de ts mee te krijgen. De andere keer krijgen ze dat al mee omdat de mob. In de PM al aangezet terwijl de TS een kanaal toegewezen krijgt. De AC kan natuurlijk zien wie er in de gespreksgroep zit, en op die manier ook concluderen dat er een PM meerijdt.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #12 Gepost op: 10 november 2012, 12:46:38
De AC kan natuurlijk zien wie er in de gespreksgroep zit, en op die manier ook concluderen dat er een PM meerijdt.

Meeluisteren = meerijden?

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 10 november 2012, 13:29:43
sorry hoor, ik ben echt verbaasd  :-\  We leren allemaal met de opleiding dat een ploeg uit 6 bestaat, de bevelvoerder leert dat hij 4 soms bij hv 6 mensen aanstuurt, dus als we zijn geslaagd gooien we alle dingen over boord en gaan we onze eigen weg ? Waarom zijn er nog steeds mensen die het verdedigen dat je met meer dan 6 uitrukt? heeft men dan werkelijk niet door dat men zich belachelijk maakt om ook met en PM aan te komen te komen zetten en als publiek bij het incident staat te kijken ?  Volgens mij schaal je op voor meer handen, je voertuig is ook uitgerust voor 6 mensen   98uiye   Maarja, deze discussie is al zo vaak gevoerd hier...   :'(
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Frits

• Forum gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 10 november 2012, 14:45:22
Meeluisteren = meerijden?
Ja min of meer wel, als je in een gespreksgroep zit en je hebt niks met het incident te maken wordt je vriendelijk doch dringend verzocht terug te schakelen naar de regionale inmeld.

Frits

• Forum gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 10 november 2012, 15:17:07
sorry hoor, ik ben echt verbaasd  :-\

Verbaas je niet, verwonder je slechts  ;)

We leren allemaal met de opleiding dat een ploeg uit 6 bestaat, de bevelvoerder leert dat hij 4 soms bij hv 6 mensen aanstuurt, dus als we zijn geslaagd gooien we alle dingen over boord en gaan we onze eigen weg ?

Nee hoor, de goeie en belangrijke dingen onthouden we.

Waarom zijn er nog steeds mensen die het verdedigen dat je met meer dan 6 uitrukt? heeft men dan werkelijk niet door dat men zich belachelijk maakt om ook met en PM aan te komen te komen zetten en als publiek bij het incident staat te kijken ?

Dan maak ik mij liever op die manier belachelijk dan de politie hier in de regio, die weten het presteren het eerste noodhulp voertuig op een halfuur te hebben, waar ik wel bij moet zeggen dat de mensen op de noodhulp daar zelf natuurlijk weinig aan kunnen doen.

Volgens mij schaal je op voor meer handen,

Je kunt wel bij elk incident waar je denkt dat je het met 6 mensen niet gaat redden willen opschalen, maar waarom zouden we een 2de ts van 10km verderop laten komen als we zelf mensen hebben die ons prima van dienst kunnen zijn met extra handjes.

je voertuig is ook uitgerust voor 6 mensen

Ik tel toch echt 9 stoelen in onze TS, of zijn die om de helm op te leggen?
98uiye   Maarja, deze discussie is al zo vaak gevoerd hier...   :'(

Ja klopt, het meeste daarvan heb ik ook gelezen. Mijn woorden zullen daarom alleen herhaling van zetten zijn.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #16 Gepost op: 10 november 2012, 15:34:42
sorry hoor, ik ben echt verbaasd  :-\  We leren allemaal met de opleiding dat een ploeg uit 6 bestaat, de bevelvoerder leert dat hij 4 soms bij hv 6 mensen aanstuurt, dus als we zijn geslaagd gooien we alle dingen over boord en gaan we onze eigen weg ? Waarom zijn er nog steeds mensen die het verdedigen dat je met meer dan 6 uitrukt? heeft men dan werkelijk niet door dat men zich belachelijk maakt om ook met en PM aan te komen te komen zetten en als publiek bij het incident staat te kijken ?  Volgens mij schaal je op voor meer handen, je voertuig is ook uitgerust voor 6 mensen   98uiye   Maarja, deze discussie is al zo vaak gevoerd hier...   :'(
Nou, het kan wel met een PM mee rijden op een melding.
Wij hebben een poos geleden ook zo,n soort discussie gehad, wat te doen bij paarden of koeien te water. Dat zijn vaak klussen waarbij je met 6 man net wat handjes te kort komt.
Maar dat het net te ver gaat om daar een middelhulpverlening van te maken. En het simpeler is om met de PM mee te rijden, met 4 of 5 man.
In dat soort gevallen vraagt de bevelvoerder om de PM, en zorgt de RAC ervoor dat de PM gekoppeld wordt aan het incident.
Alleen dan zijn de mensen die met de PM meerijden verzekert mocht er iets gebeuren. ;)

7131

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 10 november 2012, 15:36:28
Hoeveel "echte" zitplaatsen heeft een gemiddelde autospuit, voorzien van veiligheidsgordels, achterin ? Ik mag hopen dat een bevelvoerder erop toeziet dat zijn personeel veilig de spoedrit doormaakt en er zoveel personeel meegaat als dat er echte zitplaatsen zijn.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #18 Gepost op: 10 november 2012, 15:41:22
Hoeveel "echte" zitplaatsen heeft een gemiddelde autospuit, voorzien van veiligheidsgordels, achterin ? Ik mag hopen dat een bevelvoerder erop toeziet dat zijn personeel veilig de spoedrit doormaakt en er zoveel personeel meegaat als dat er echte zitplaatsen zijn.
Bij ons hebben we 5 plaatsen achterin. De 5e is voor een stagiare, wij rukken met 6 man uit. ;)

Frits

• Forum gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 10 november 2012, 15:42:24

Bij ons is 9 stoelen en dus ook 9 gordels.