Ik had een hoopje dat men dit bij de regio's welke al zijn geregionaliseerd gelijk zou aanpakken, dat men afstapt van al die lokale vrijstaatjes. Er moet nog een flinke bezem door alle vrijstaatjes heen om allemaal met het gezicht de zelfde kant op te staan ( ook bij gebruik helmen en kleding, maar dat is een ander topic )
Ik vind de nieuwe vrijstaatjes genaamd veiligheidsregio veel gevaarlijker als wat jij ongepast vind, door als eerste uitruk een SIV 2, SIV 4, TS 2 en TS 4 welke te pas en te onpas als eerste en enige uitruk toe te passen, zonder dat er adequate leerstof en opleiding voor is en de eigen veiligheid niet te waarborgen is bij een fatsoenlijke woningbrand met slachtoffers.
Dat is vele vele malen gevaarlijker, en problematischer als een korps wat met 8 i.p.v. 6 mensen op een TS uitrukt want zij moeten een binnenaanval doen zonder dat de eigenveiligheid gewaarborgd is.
Maar ik denk dat als we op basis van een variabele voertuig bezetting gaan uitrukken er niet alleen naar kleinere bezetting moeten kijken maar ook naar ruimere bezetting, waarom gebeurd dat niet ?
Want 30 jaar geleden was de standaard 9 personen op een TS HD/LD
20 jaar geleden 8 mensen, sinds 15 is 6 personen standaard, nu wil men naar 4 personen als standaard wat is het over 10 jaar 2 of 1 persoon standaard ?
Hoe lang mogen managers met €€ tekens in de ogen nog de veiligheid van brandweer Nederland verkwanselen ?
Brandweer Nederland is niet kostbaar geworden door die PM, welke al 50 jaar meerijd op elke uitruk, maar door de extreem gegroeide sterrenhemel bevolkt door managers met een uitermate goed salaris.
Want brandweer Nederland heeft niet door dat de standaard inzet in Nederland, al jaren, de kleinste is in de wereld, aangezien in andere landen er met minimaal 2x4 mensen of 1x8mensen word uitgerukt met vaak een aparte inzetleider met chauffeur dus minimaal 10 mensen maar meestal meer, alleen is de brandweerzorg daar veel minder duur.