Nochtans rijden er heel wat rond hoor...
Waar haal je dat dat een secundaire dienst geen OGS mag voeren???
En waarom zou een secundaire dienst niet erkend kunnen worden?
Sud Assistance rijdt inderdaad secundaire en internationaal vervoer.
Nou ja nog nooit gezien..
Heb niet gezegd dat een secundaire dienst niet erkend kan zijn..
Maar het voeren van OGS is niet toegestaan mits toestemming van de 100 centrale, en dit krijgt een Secundaire dienst niet snel.. dit gebeurd enkel bij rampomstandigheden..
Een gipsvlucht is bij mijn weten trouwens sowieso geen reden tot spoed (patiënten worden in buitenland gestabiliseerd voor de vlucht, dus vanwaar het blauw ?
Ik rij zelf vaak bij het Rode Kruis als chauffeur op de 105, wanneer de 105 centrale mij vraagt een Alfa 1 te doen (dus met blauw blauw) weiger ik dit zelfs te doen, ik ben op dat moment een secundair transport, waarom zou ik dan voorrang eisen en mensen op schrik jagen om misschien 3 min eerder in het ziekenhuis te zijn, met een vrouwtje dat een beenbreuk heeft ?
Ik kan dit perfect ter plaatsen spalken, en hoe rustiger ik rij, hoe leuker een patiënt met een breuk, dat vind hoor..
Nou ja ik kan wel zeggen dat ik een voorstander ben om al het secundair vervoer daadwerkelijk te bekeuren voor het rijden met OGS en het daadwerkelijk van de wagens te halen.
Zeker met de "cowboys" die momenteel op de ambu's zitten (ambu geile mensen) dacht dat het nog altijd om het comfort van de patiënt ging, tenzij de gezondheid van een patiënt het niet toelaat, rij ik geen prio.
Maar ja, wie ben ik hè?
Doe eens gek, en doe wat vrijwilligerswerk om andere mensen te helpen.. (al heb ik vaak een collega die het daadwerkelijk voor het blauw blauw, en tuta tuta doet..)