Verongelukte automobilist A1 dagenlang niet gevonden vanwege misverstand - Stroe 12-09-2012

Auteur Topic: Verongelukte automobilist A1 dagenlang niet gevonden vanwege misverstand - Stroe 12-09-2012  (gelezen 9689 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
De risico's zijn me duidelijk, maar als je iemand ziet verongelukken of denkt dat te zien, ga je toch de vluchtstrook op en kijkt of je kan helpen? Desnoods rij je de berm in en wacht op de hulpdiensten om de locatie duidelijk te maken.
Als je zelf al niet precies weet waar het gebeurd is, aangezien het op een kaarsrecht aardedonker stuk van de A1 is gebeurd.
Dan kan het wel  2 of meer km verderop gebeurd zijn want de meldster zag alleen vonken en als je dan niets links of rechts van de weg ziet liggen waar moet je dan stoppen ?
Persoonlijk ken ik het betreffende stuk weg zeer goed, en als je er 's nachts niet hoeft te stoppen wil je er ook niet stoppen.
Want er is 0,0 verlichting en er word zeer hard gereden 's nachts, snelheden van meer als 150 km/u zijn daar 's nachts bijna eerder regel als uitzondering.
Zie een eerder citaat van DiNozzo op dezelfde vraag van jou in dit topic.
Jij zou de risico's moeten weten van stoppen op een donkere snelweg. Ik heb meerdere malen tijdens het werk tussen Kootwijk en Hoevelaken gestaan en ondanks alle zwaailampen zijn de vouwen mij regelmatig uit de broek gereden. En zoals de melding klinkt in het bericht wist de melder ook niet zeker of er een crash was geweest maar dat is speculeren..


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Gewonde A1 Stroe onvindbaar door misverstand
Published on Nov 13, 2012 by TVGelderland
Gewonde A1 Stroe onvindbaar door misverstand
Samen sterk in de hulpverlening!


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Als ik de reacties lees van mensen die vinden dat de melder had moeten stoppen, dan denk ik als Eerste hulp verlener toch aan de eerste regel van de vijf.

Let op gevaar, voor je zelf, omstanders en het slachtoffer. Als het licht is zou ik stoppen, maar als het een stuk snelweg is, wat ik niet ken, dan zou ik zelf ook niet stoppen. ( wel even het hectometerpaaltje onthouden en door geven bij de melding. e050)
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Zowiezo is er vaak spraakverwarring over lokatie's op (auto)snelwegen... Veel ''gewone'' burgers tellen de rijkstroken ook van rechts naar links...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
gisteren ook soort zelfde melding gehad en het was op Re gebeurt en ze sturen iedereen naar Li(politie),en dan gelukkig een oplettende Ambu die de boel wel wist aan te sturen,zelf tp geweest als WIS.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT