Verongelukte automobilist A1 dagenlang niet gevonden vanwege misverstand - Stroe 12-09-2012

Auteur Topic: Verongelukte automobilist A1 dagenlang niet gevonden vanwege misverstand - Stroe 12-09-2012  (gelezen 9690 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Het gaat voor de goede orde om de middenberm van de A1.
En die is ook op sommige stukken (waaronder het stuk van het ongeval) net een bos.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Het gaat voor de goede orde om de middenberm van de A1.

Correct. Echter beide zijbermen zijn ook erg groot en dichtbegroeid. Zie onderandere het incident 3 weken terug op 69.1(?) Ook auto door de bomen. Niet te zien vanaf snelweg. Gelukkig overdag en opgemerkt. Daardoor toch geholpen. Anders ook weer verdwenen.

Vooral in het geval van de eerste melding had die in midden en zijberm kunnen liggen. Dat maakt het zoeken weer iets ingewikkelder.

En die is ook op sommige stukken (waaronder het stuk van het ongeval) net een bos.

Sterker nog, Het is een bos.  :D
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht

Degene die het betreffende stuk (stroe - kootwijk) Kent. Weet dat je daar echt midden door het bos heen gaat.  De berm is daar erg breed. Zoeken is erg moeilijk omdat de bermen dichtbegroeid zijn. Daarnaast was (in ieder geval de eerste melding) dusdanig vaag dat je je al af moet vragen of er daadwerkelijk een ongeval gebeurd was.  :)
Tja, en als je op dat stuk weg een flink stuk de middenberm induikt dan ben je dus zo ongeveer onzichtbaar voor het overige verkeer.
Dat blijkt ook maar weer omdat de auto er 3 dagen heeft gelegen, zonder dat iemand hem gezien heeft. :-\


laksappie

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
  • brandweervollenhove.nl
wat ik mij dan afvraag, Geen spoor te bekennen ook al hangt hij in de bomen.
Ik bedoel je bent toch ergens van de weg geraakt???


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Ik heb hier een wijze les voor - had hem graag bij mijn andere in mijn sig gezet - maar ik moet het doen met vijf regels.

Shit happens.

Het is een wrange samenloop van omstandigheden waar aan het einde van de dag je op terug kijkt en moet constateren dat op dat moment er een stukje geluk ontbreekt. Voor de rest kun je er alleen maar van leren. En dat gebeurt gelukkig.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
wat ik mij dan afvraag, Geen spoor te bekennen ook al hangt hij in de bomen.
Ik bedoel je bent toch ergens van de weg geraakt???

Veel takken van bomen kun je buigen. Als je precies op de juiste plek er tussendoor schiet, is het dus mogelijk dat je alleen takken raakt die vervolgens weer terugbuigen. Hierdoor is de auto gedeeltelijk (en in een worst case volledig) niet meer zichtbaar. Het enige wat je dan nog zou kunnen zien zijn de bandensporen. Maarja bandensporen kom je langs de Nederlandse snelwegen aan de lopende band tegen.

Het is dus wel mogelijk. De kans is niet groot maar je kunt gewoon op de verkeerde plekken terecht komen, en dan moet je hopen dat je gezien word of er zelf uit kunt komen. Anders heb je kortgezegd gewoon pech.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
wat ik mij dan afvraag, Geen spoor te bekennen ook al hangt hij in de bomen.
Ik bedoel je bent toch ergens van de weg geraakt???

Ja, maar in het donker is het lastig zoeken... En als ik het artikel lees, deed de verlichting van de auto het niet meer en zaten ze er 4 km naast.... 4 km is best een behoorlijke afstand. Ik kan me genoeg keren herinneren, dat we naar de snelweg moesten voor een melding en dat we niets konden vinden en het na een paar honderd meter zoeken weer voor gezien hielden....


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Doet me denken aan een incident jaren geleden ergens in het midden van het land, rond Utrecht op een knooppunt. Automobilist belde 's ochtends vroeg 112 omdat hij de avond ervoor na het stappen van de weg was geraakt. Hij wist waar hij was vertrokken en waar hij naartoe onderweg was. Verder wist hij niet waar hij was, maar ook hij lag ondersteboven onder aan een talud in de bosjes. Veel inzet van KLPD-eenheden, die onder coordinatie van de meldkamer Alex beurtelings de sirenes voerden. De meldkamer vroeg dan aan de man of hij ze hoorde en of ze luider of minder luid werden. Dat heeft uren geduurd maar uiteindelijk werd ie gevonden. Toen is het wél goed afgelopen.
greetz,  Enrique


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Doet me denken aan een incident jaren geleden ergens in het midden van het land, rond Utrecht op een knooppunt. Automobilist belde 's ochtends vroeg 112 omdat hij de avond ervoor na het stappen van de weg was geraakt. Hij wist waar hij was vertrokken en waar hij naartoe onderweg was. Verder wist hij niet waar hij was, maar ook hij lag ondersteboven onder aan een talud in de bosjes. Veel inzet van KLPD-eenheden, die onder coordinatie van de meldkamer Alex beurtelings de sirenes voerden. De meldkamer vroeg dan aan de man of hij ze hoorde en of ze luider of minder luid werden. Dat heeft uren geduurd maar uiteindelijk werd ie gevonden. Toen is het wél goed afgelopen.
En dan denk ik achteraf, waarom niet even met de heli zoeken.  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
wat ik mij dan afvraag, Geen spoor te bekennen ook al hangt hij in de bomen.
Ik bedoel je bent toch ergens van de weg geraakt???

Als je de op eerste melding afgaat heeft de betrokkene ongeveer laag gevlogen en dan kan het zijn dat je letterlijk de berm in vliegt.

Als je het onderstaande filmpje op youtube bekijkt zie dat de bermsporen miniem waren, in combinatie met verkeerde plaats aanduiding kan het leiden tot het niet zien van het wrak.

Bestuurder mogelijk al dagen dood in auto op A1 bij Stroe

bron: film youtube / www.112barneveld.nl