Verongelukte automobilist A1 dagenlang niet gevonden vanwege misverstand - Stroe 12-09-2012

Auteur Topic: Verongelukte automobilist A1 dagenlang niet gevonden vanwege misverstand - Stroe 12-09-2012  (gelezen 9693 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
En dan denk ik achteraf, waarom niet even met de heli zoeken.  ;)

Misschien met infrarood wel te vinden door een Heli, op zicht waarschijnlijk niet.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Misschien met infrarood wel te vinden door een Heli, op zicht waarschijnlijk niet.
Met infrarood hoogstwaarschijnlijk wel, de auto zal toch wel wat warmte afgeven, zeker als hij op hoge snelheid gecrasht is en ondersteboven ligt.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Eerste melding is dusdanig vaag geweest dat je bij de melding zelf al zou kunnen twijfelen of het wel klopte.  Als je zeker weet dat die er moet liggen laat je de heli wel komen lijkt mij. Maar het probleem was nu dat de melding zelf al zo twijfelachtig was, dat die heli net een stap te ver lijkt.

Dan moet je helaas achteraf concluderen dat je dat beter toch wel had kunnen doen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Met infrarood hoogstwaarschijnlijk wel, de auto zal toch wel wat warmte afgeven, zeker als hij op hoge snelheid gecrasht is en ondersteboven ligt.

Ik weet niet wat de tijd is, die nodig is om de heli de lucht in te krijgen 's nachts , en om daarna naar de Veluwe te vliegen


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Ik weet niet wat de tijd is, die nodig is om de heli de lucht in te krijgen 's nachts , en om daarna naar de Veluwe te vliegen
Ik vermoed dat de heli er binnen het half uur er kan zijn. ;)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Ik vermoed dat de heli er binnen het half uur er kan zijn. ;)
Zeker!
Eerste melding is dusdanig vaag geweest dat je bij de melding zelf al zou kunnen twijfelen of het wel klopte.  Als je zeker weet dat die er moet liggen laat je de heli wel komen lijkt mij. Maar het probleem was nu dat de melding zelf al zo twijfelachtig was, dat die heli net een stap te ver lijkt.

Dan moet je helaas achteraf concluderen dat je dat beter toch wel had kunnen doen.
Tja, maar kennelijk namen ze de melding wel zo serieus dat ze er 6 surveillanceauto's gedurende lange tijd naar laten zoeken....  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Yellowjackal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 356
  • Zand zand en nog eens zand dat is wat hij wil
Bij twijfel bel je toch de melder terug en ga je toch specifiekere vragen stellen
Zoals van waar reed u en waar komt u vandaan en in welke richting reed u


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Bij twijfel bel je toch de melder terug en ga je toch specifiekere vragen stellen
Zoals van waar reed u en waar komt u vandaan en in welke richting reed u
Dan is de meder inmiddels al een kilometer of wat verderop. Plus dat het donker is, en opdat stuk is het al helemaal pikdonker. Ik vrees dat je de melding niet nauwkeuriger kan krijgen dan dat de melding is geweest.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
En dan denk ik achteraf, waarom niet even met de heli zoeken.  ;)
Het was eind jaren 90 en ik kan me herinneren dat het erg mistig was toen  ;)
greetz,  Enrique


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Bij twijfel bel je toch de melder terug en ga je toch specifiekere vragen stellen
Zoals van waar reed u en waar komt u vandaan en in welke richting reed u

Tja. Maar in dit geval was het voor de melder ook niet exact duidelijk. De melder had namelijk een auto zien passeren op hoge snelheid. Toen die een heel stuk verder was zag ze vonken en daarna waren de achterlichten niet meer te zien.

Dan kan je al een afwijking hebben van enkele honderen meters, en dan word het sowieso al lastig zoeken. Dat je vervolgens een vergissing hebt in de rijrichting is gewoon stomme pech. Je hoeft maar een kleine vergissing te maken en dat kan funest zijn.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens