Politie zocht op verkeerde plek Door: redactie
14-11-12 - 07:06 bron: AD
Luchtopname van de A1 en de berm waarin de auto van Diepstraten terechtkwam © AD/politie Gelderland-midden.
De politie heeft dagenlang op de verkeerde plek gezocht naar Marcel Diepstraten (40) die begin september om het leven kwam bij een auto-ongeval op de A1 bij Stroe. De man werd bij toeval verderop aangetroffen, meldt het AD.
Diepstraten werd uiteindelijk 4 kilometer verderop gevonden. Uit onderzoek blijkt dat agenten uren op de verkeerde plek zochten. De politie ging ervan uit dat de auto is gecrasht op de weg van Amersfoort naar Apeldoorn, terwijl Marcel Diepstraten die nacht in omgekeerde richting reed. Agenten zijn naar de verkeerde plek gestuurd.
De verwarring in de meldkamer ontstond, omdat de getuige zei op de rechterrijbaan te rijden. Logisch, aangezien hij zojuist links was ingehaald. Eén probleem: in politiejargon is de rechterbaan de weg van Amersfoort naar Apeldoorn. 'Er is ook aan de andere kant van de weg gezocht, maar je zoekt het meest intensief op de plek waar het gebeurd moet zijn,' aldus Paul Koetsier van de politie Gelderland Midden. De agenten reden wel langs het autowrak, maar zagen het gecrashte voertuig in het donker niet.
'De politie heeft excuses aangeboden en die heb ik geaccepteerd,' zegt een verdrietige vader Jos. 'Uit sectie is gebleken dat Marcel onmiddellijk bewusteloos was. Hij is binnen 10 minuten tot 2 uur overleden, is ons verteld. Er zijn fouten gemaakt en er is op de verkeerde plek gezocht. Ik kon er verschrikkelijk boos om worden, maar ik berust hier nu in. De politie heeft excuses aangeboden en die heb ik geaccepteerd. Maar het is afschuwelijk. Het is je eigen vlees en bloed.'
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3347758/2012/11/14/Politie-zocht-op-verkeerde-plek.dhtmlBij dit artikel staat ook een foto van hoe de auto er bij lag misschien dat iemand die kan plaatsen want mij lukt het niet.