telefonische melding

Auteur Topic: telefonische melding  (gelezen 3369 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

tatujordi

• Verpleegkundige beademingsafdeling
  • Forum gebruiker
    • Ambulancesite.nl
Gepost op: 19 maart 2005, 17:18:36
ik heb gehoort dat je via je scanner een telefonische melding kunt horen van de ambulance dienst ik snap alleen niet hoe :-[ kan iemand dit uitleggen?

- moet je er wat voor kopen
- hoe kan ik erachter komen wat de  frequentie is van mij regio enzovoort

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #1 Gepost op: 19 maart 2005, 17:35:07
ik heb gehoort dat je via je scanner een telefonische melding kunt horen van de ambulance dienst ik snap alleen niet hoe :-[ kan iemand dit uitleggen?

- moet je er wat voor kopen
- hoe kan ik erachter komen wat de  frequentie is van mij regio enzovoort

Ik zou nie weten of dat kan, en als het kan is dat toch niet meer voor lang  ;D :P
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen

Robin Hundman

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 19 maart 2005, 18:15:34
Nee, volgens mij kan dit niet. Hier wordt ook vaak bij Besteld Vervoer gezegt dat ze even moeten bellen of bij informatie die de scannerluisteraars niks aan gaat... Ook bij zelfmoord pogingen of mensen die door drugs onwel worden. En ik weet het haast wel zeker dat je er natuurlijk wat bij moet kopen want volgens mij gaat de telefoonverbinding over freqeuntie's (of zelfs geen freqeuntie's) die je niet kan krijgen of kunt zien. Ik denk dat Peter Hunt hier meer van weet.

tatujordi

• Forum gebruiker
    • Ambulancesite.nl
Reactie #3 Gepost op: 19 maart 2005, 20:45:04
ik heb met wilco vis gepraat en die zei dat dat wel mogelijk was hij heeft het op de scanner zitten alleen toen hij doorhad dat ik het niet snapte wou hij het niet uitleggen >:( :-X vandaar mijn vraag omdat hier in de achterhoek 80% (heb ik gehoort) van de melding via de telefoon gaat

Robin Hundman

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 19 maart 2005, 21:07:44
ik heb met wilco vis gepraat en die zei dat dat wel mogelijk was hij heeft het op de scanner zitten alleen toen hij doorhad dat ik het niet snapte wou hij het niet uitleggen >:( :-X vandaar mijn vraag omdat hier in de achterhoek 80% (heb ik gehoort) van de melding via de telefoon gaat

Ja, het klinkt misschien een beetje raar maar die Wilco Vis die zegt wel meer. Ik ken hem ook en het is een beetje opscheppertje dat hij alles kan en heeft... Hij kan best zo'n afluister ding in zijn scanner hebben maar tegen mij zij hij dat hij alleen maar piepers had en eerst zij hij nog dat hij een melding had gemist omdat deze telefonisch was. Dan weet ik het ook niet meer... Maar over iemand praten die hier zich niet op het forum bevind is een beetje lullig. En daarom denk ik dat je beter even contact op kunt nemen met Peter Hunt die weet meer van de binnenkant van scanners en mobieltjes ect.

tatujordi

• Forum gebruiker
    • Ambulancesite.nl
Reactie #5 Gepost op: 19 maart 2005, 21:18:10
oke ik vond het ook al een beetje gek dat je mobieltjes kon afluisteren en het klopt hij zegt wel vaker wat hij zou wel weer eens uit z'n nek klet..... :-X bedankt voor de informatie

Martijn de Vries

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 19 maart 2005, 21:28:07
oke ik vond het ook al een beetje gek dat je mobieltjes kon afluisteren en het klopt hij zegt wel vaker wat hij zou wel weer eens uit z'n nek klet..... :-X bedankt voor de informatie
het is mogelijk om draatloze telefoon's af te luisteren.
er zijn daar voor iligale dingen op de markt.
soms hoor ik ook wel een vaag telefoon gesprek op de scanner maar ik weet niet hoe dat kan ;)

Wilco_ambu

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 19 maart 2005, 21:38:55
Ik heb dat helemaal niet gezecht !!!!

moet je beter luisteren en me niet blokken slimmerd.

als je je ogen opendoet dan kan je beter lezen  8)

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 19 maart 2005, 21:52:55
Oké, tot zover de woordenwisseling, graag verder per mail. Hier alleen nog inhoudelijk reageren op de vraag van tatujordi.

Christian

Karim

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 20 maart 2005, 12:58:44
Ik heb ook wel 's gehoord dat je met een scanner telefoongesprekken kon opvangen, maar dit werkte alleen als 't al wat oudere (draadloze) toestellen waren en niet voorzien van dat DECT systeem.

Maar 't hele idee van een telefonische melding van 'n mka/cpa naar 'n team toe is juist dat mensen het niet kunnen opvangen/meeluisteren omhet het vaak prive/vertrouwelijke informatie betreft.

Dus persoonlijk hoop ik dat 't je niet lukt.