Ongeval Lingewaal: 2 doden 19-03-05

Auteur Topic: Ongeval Lingewaal: 2 doden 19-03-05  (gelezen 2872 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Gepost op: 19 maart 2005, 17:40:25
Twee doden na verkeersongeval

Herwijnen -Op zaterdagochtend vond rond 06.45 uur een ongeval plaats waarbij drie voertuigen betrokken waren. Een 42-jarige automobilist uit de gemeente Lingewaal reed over de Graaf Reinaldweg. Hij kwam uit de richting van Vuren. Door onbekende oorzaak kwam de bestuurder op de andere weghelft terecht. Een 56-jarige automobiliste uit de gemeente Lingewaal zag dat de automobilist haar naderde. Zij probeerde weg te sturen. Dit lukte niet en de automobilist raakte de zijkant van haar auto. Hierdoor belandde de 56-jarige vrouw in een naast de weg gelegen sloot. Achter de automobiliste reed een 20-jarige bestuurder van een bestelbus uit de gemeente Geldermalsen. De 42-jarige bestuurder en de 20-jarige bestuurder konden elkaar niet meer ontwijken en er ontstond een frontale aanrijding. Door deze aanrijding raakten de twee mannen zo ernstig gewond dat zij ter plaatse overleden.De 56-jarige automobiliste liep licht letsel op en is voor behandeling overgebracht naar het ziekenhuis in Gorinchem. Zij mocht na enige tijd het ziekenhuis weer verlaten. De traumahelikopter en twee ambulances zijn ter plaatse geweest. De brandweer haalde de slachtoffers uit de voertuigen. De Graaf Reinaldweg is zeker tot 09.30 uur afgesloten geweest

http://www.brandongevallen.nl/Map_ongevallen/ongevallen_maart_2005/twee%20doden%20en%20een%20gewonde%20bij%20frontaal%20ongeval%2019-03-05/twee%20doden%20en%20een%20gewonde%20bij%20frontaal%20ongeval%2019-03-05.htm


Bron:  brandongevallen.nl


Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #1 Gepost op: 19 maart 2005, 18:02:10
Sterkte voor de nabestaanden...

Wat mij opvalt en wat ik nog nooit eerder gezien heb is dat er zo'n sjieke begrafenisauto bij is.
Worden overleden slachtoffers altijd in deze voetuigen vervoerd of zou dit toevallig voor handen geweest zijn?
  Ta


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #2 Gepost op: 19 maart 2005, 18:05:11
Hier hebben ze ook gewoon de sjieke wagens.  ::)

Maar inderdaad jammer dat het zo is afgelopen  :-\

Toch weer twee mensen overleden waaronder een leeftijdsgenoot  :-\


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #3 Gepost op: 19 maart 2005, 21:47:39
Dacht ik ook: weer een jong iemand overleden door, ja, door een fout van een ander ofzo.
De begrafenisauto is idd wel sjiek, maar da;s niet zo bijzonder toch?
Vraag mewel af of er foto's van die kist op een website moeten, maar ja.

Christian


guest1564

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 20 maart 2005, 00:22:24
Ik zou de foto van die kist ook niet plaatsen, beetje medeleven met de nabestaanden, is verschikkelijk om een kennis of familielid zo te zien!


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #5 Gepost op: 20 maart 2005, 02:24:16
De zelfde avond heeft er wederom een ongeval beknelling plaats gevonden waarbij de zelfde korpsen wederom in actie kwamen.  Dit keer was  het raak op de A15 ter hoogte van Vuren. Ook de WO van Gorinchem kwam tp omdat er eerst sprake van was dat het voertuig te water lag, dit bleek later niet het geval.
Voor foto's:

http://www.brandongevallen.nl/Map_ongevallen/ongevallen_maart_2005/auto%20tegen%20boom%20a15%2019-03-05/auto%20tegen%20boom%20a15%2019-03-05.htm
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #6 Gepost op: 20 maart 2005, 11:54:21
(...)
Vraag mewel af of er foto's van die kist op een website moeten, maar ja.

Christian
Ik zou de foto van die kist ook niet plaatsen, beetje medeleven met de nabestaanden, is verschikkelijk om een kennis of familielid zo te zien!

Ik ben het niet met jullie eens.
In dat geval zou je ook geen foto's moeten plaatsen van een zwaargewond slachtoffer dat een ambulance ingereden wordt. Of dat je een groepje hv'ers fotografeert dat al het mogelijke doet om een leven te redden.

Zolang er geen slachtoffers herkenbaar in beeld komen vind ik dat geen verkeerde foto's (om op een site te plaatsen).

Uiteraard moet er wel respectvol omgegaan worden met dat soort foto's.


M.v.g.,
Wilco Hogenbirk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7 Gepost op: 20 maart 2005, 11:58:08
Ik ben het niet met jullie eens.
In dat geval zou je ook geen foto's moeten plaatsen van een zwaargewond slachtoffer dat een ambulance ingereden wordt. Of dat je een groepje hv'ers fotografeert dat al het mogelijke doet om een leven te redden.

Zolang er geen slachtoffers herkenbaar in beeld komen vind ik dat geen verkeerde foto's (om op een site te plaatsen).

Uiteraard moet er wel respectvol omgegaan worden met dat soort foto's.


M.v.g.,
Wilco Hogenbirk
inderdaad,dan kun je wel stoppen met foto,s maken.Maar dit is zeer triest  :-\


Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #8 Gepost op: 20 maart 2005, 12:05:34
(...) Maar dit is zeer triest  :-\

Dat zeker weten.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #9 Gepost op: 20 maart 2005, 17:20:03
Sterkte voor de nabestaanden...

Wat mij opvalt en wat ik nog nooit eerder gezien heb is dat er zo'n sjieke begrafenisauto bij is.
Worden overleden slachtoffers altijd in deze voetuigen vervoerd of zou dit toevallig voor handen geweest zijn?

Ja ach de gene die er mee vervoerd word kan  het sjieke helaas niet meer zien, dus wat maakt het eigenlijk uit in wat voor auto je word afgevoerd?  :-\
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid