Verschillen en overkomsten tussen regioschipper en DWP schipper.

Auteur Topic: Verschillen en overkomsten tussen regioschipper en DWP schipper.  (gelezen 3290 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Belker1678

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #10 Gepost op: 31 oktober 2012, 21:19:01
@golf-10:  je was me net voor met het volledige antwoord.

Ik geloof ook nooit dat RWS het toezicht op de beroepsvaart volledig over kan nemen. Ze hebben het personeel er niet voor, tenzij ze alle schippers van de DWP over gaan nemen.

De Regio's nemen al veel het toezicht op de recreatievaart over.  Dat straks ELPD infra zich meer gaat richten op opsporing, ipv toezicht lijkt mij een uitholling van het werk en de taak eenzijdig maken.
Daarnaast moet ik  als coordinerend schipper soms strijden om de andere politieschippers op korte termijn gepland of vrijgemaakt te krijgen.
Behalve de lang van te voren gemaakte planning, want de politieschippers zitten ook in de noodhulp, omdat het een deeltaak is.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #11 Gepost op: 2 november 2012, 16:35:17
Hoe goed bedoelt het ook allemaal is. Maar er is degelijk een verschil tussen een schipper van de zhp/ dwp en iemand die af en toe eens met een rubber bootje over de plassen vaart. Kijk alleen maar eens naar de taakstelling en naar de opleiding. Trouwens zijn alle schippers bij de zhp ook nog geschoolt in het adr en ook dat zie ik de gemiddelde diender niet doen.


Golf-10

  • Brigadier, schipper (ME), kerninstructeur Portogewoon, Decentrale Beslagbeheerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #12 Gepost op: 2 november 2012, 17:53:41
Dat ben ik helemaal met je eens r1200gs. Zo heeft ieder zijn/haar specialisme en taakstelling (of, ingeval van regioschippers, een neventaak).
Het verschil is er nu eenmaal.