Ongeval vrachtauto tegen botsabsorber / pijlwagen A28 - Hoevelaken 05-07-2012

Auteur Topic: Ongeval vrachtauto tegen botsabsorber / pijlwagen A28 - Hoevelaken 05-07-2012  (gelezen 12102 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586

Ik wist niet dat het CBR ook rijexamens in Denemarken af neemt, voor dit ongeval had het niet uitgemaakt als de eisen in Nederland strenger zouden worden.
Het CBR heeft ook niks te maken met alle chauffeurs die met witte platen rijden en daar is tegenwoordig toch een groot deel van het beroepsgoederen in Nederland van voorzien. ;)
Dus voor de veiligheid zou het marginaal helpen om de rijexamens strenger te maken.
Gaat niet alleen over dit specifieke geval ;)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Mee eens. En als het zaakje eenmaal stil staat wordt de dure bots vervangen door een pijlwagen. Blijft een lastige dus.

Als je sommige TMA's op de weg ziet zijn de pijlwagens duurder dan de TMA's 098uo

Als je naar de crashes kijkt in de motorsport, hebben ze wel degelijk een meerwaarde! Schakelaars kun je op een dusdanige manier plaatsen dat ze wel binnen handbereik zijn, dus dat zal het probleem niet zijn.

Ze hebben meerwaarde omdat de voertuigen idd er op zijn ingericht. Echter de vrije bewegingen die je in het normale verkeer nou eenmaal nodig hebt worden door een vierpuntsgordel bemoeilijkt.
Ik heb al diverse klappers meegemaakt en er is er maar 1 waar ik het meeste pijn aan over hield in mijn nek en bovenlichaam, dat was de vierpuntsgordel. Vanaf die dag draag ik hem ook niet meer.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Gaat niet alleen over dit specifieke geval ;)
Had ik het ook niet over, ik constateer dat jou oplossing met strengere eisen in Nederland maar marginaal bijdraagt aan een grotere verkeersveiligheid in Nederland.
Het zou meer helpen als in landen als Polen, Letland, Estland, Litouwen, Rusland enz. enz. voor rijbewijzen een vergelijkbaar examen geldt als nu in Nederland, misschien een idee om buitenlandse chauffeurs eerst een Nederlands examen te laten doen voordat ze hier aan het verkeer mogen deelnemen.
Ben benieuwd hoeveel er dan slagen, waarschijnlijk minder als 50%.

Nederland is binnen Europa 1 van de meest verkeersveilige landen en dat komt echt niet omdat onze opleidingen zo slecht zijn lijkt me.

http://www.swov.nl/rapport/Factsheets/NL/Factsheet_Internationaal_perspectief.pdf


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Het zou meer helpen als in landen als Polen, Letland, Estland, Litouwen, Rusland enz. enz. voor rijbewijzen een vergelijkbaar examen geldt als nu in Nederland, misschien een idee om buitenlandse chauffeurs eerst een Nederlands examen te laten doen voordat ze hier aan het verkeer mogen deelnemen.
Ben benieuwd hoeveel er dan slagen, waarschijnlijk minder als 50%.
Ik vrees zelfs minder dan 25% vooral als ik die Russen zie rijden. Maar het is een goed idee, zou verplicht moeten zijn maar dan zien voorlopig geen Oostblokkers heir als die allemaal eerst op les moeten.


EricW

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Alles wat hier gezegd word klopt niet helemaal... Het was geen medewerker van rijkswaterstaat maar mijn collega. Hij stond niet naast zijn voertuig maar zat in zijn botser. Het was geen rijdende afzetting maar een stationaire afzetting die op dat moment werd verwijderd. De botser stond toen net 5 min op de weg. En het was een mercedes actros. En door deze flinke impact heeft hij ontslag genomen.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Alles wat hier gezegd word klopt niet helemaal... Het was geen medewerker van rijkswaterstaat maar mijn collega. Hij stond niet naast zijn voertuig maar zat in zijn botser. Het was geen rijdende afzetting maar een stationaire afzetting die op dat moment werd verwijderd. De botser stond toen net 5 min op de weg. En het was een mercedes actros. En door deze flinke impact heeft hij ontslag genomen.

Ik had het op de Infra Beurs in Rotterdam gehoord. Blijft zonde, ik heb vaak met hem op de A1(sago) aan het werk geweest.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Alles wat hier gezegd word klopt niet helemaal... Het was geen medewerker van rijkswaterstaat maar mijn collega. Hij stond niet naast zijn voertuig maar zat in zijn botser. Het was geen rijdende afzetting maar een stationaire afzetting die op dat moment werd verwijderd. De botser stond toen net 5 min op de weg. En het was een mercedes actros. En door deze flinke impact heeft hij ontslag genomen.

Heftig verhaal en jammer dat de roddels een vertekend beeld hebben gegeven.
Hoe is hij er medisch vanaf gekomen? Is het alleen de mentale impact wat zijn beweegredenen zijn geweest om ontslag te nemen?
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Alles wat hier gezegd word klopt niet helemaal... Het was geen medewerker van rijkswaterstaat maar mijn collega. Hij stond niet naast zijn voertuig maar zat in zijn botser. Het was geen rijdende afzetting maar een stationaire afzetting die op dat moment werd verwijderd. De botser stond toen net 5 min op de weg. En het was een mercedes actros. En door deze flinke impact heeft hij ontslag genomen.
Hallo Eric,

Realiseer dat voor een RTV Utrecht, NOS of RTL nieuws alles dat op de snelweg werkt 'van' Rijkswaterstaat is. Ik durf zomaar te stellen dat 90% van de forumleden weet dat er door RWS aannemers worden ingeschakeld en die aannemers dus niet zelf Rijkswaterstaat zijn. Landelijke media schrijven over meer dingen waar ze (helaas) geen weet van hebben, het vult zo makkelijk.

Overigens zwaar balen en veel sterkte gewenst voor de bestuurder.