GRIP 1 Grote brand (industrie) Wolter Koops Logistics Ambachtsweg - Zeewolde 17-11-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (industrie) Wolter Koops Logistics Ambachtsweg - Zeewolde 17-11-2012  (gelezen 30814 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #20 Gepost op: 17 november 2012, 09:06:17
Brand geen gevaar voor Zeewolde 17-11-2012
De felle uitslaande brand in Zeewolde die vannacht het pand van transportbedrijf Wolter Koops volledig verwoestte, levert geen gevaar op voor inwoners van het dorp. Bij metingen zijn geen gevaarlijke stoffen aangetroffen. De wind stond van het dorp af, waardoor de dikke rookwolken over landelijk gebied zijn weggetrokken. Wel zijn twee woningen ontruimd die pal achter het brandende pand lagen. Zeewoldenaren die asresten in hun tuin vinden kunnen die volgens de brandweer zelf opruimen en daarna goed de handen wassen. De asresten op industrieterrein Trekkersveld worden door de gemeente verwijderd.

http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/96613/brand-geen-gevaar-voor-zeewolde


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #21 Gepost op: 17 november 2012, 09:07:21
Trekkersveld afgesloten voor verkeer
Het industrieterrein Trekkersveld in Zeewolde is vandaag geheel afgesloten voor verkeer. Vannacht brandde het pand van transportbedrijf Wolter Koops volledig uit. Medewerkers wisten bijna alle vrachtwagens van het bedrijf in veiligheid te brengen. Deze staan geparkeerd in de zijstraten, waardoor auto's elkaar niet meer kunnen passeren. In de loop van de dag worden de wagens overgebracht naar het Horsterpark. Door de afsluiting van het Trekkersveld is ook het afvalstation vandaag gesloten.

http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/96614/trekkersveld-afgesloten-voor-verkeer


Pino112

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,581
p2kflex
11:18:03 17-11-12GROUP-1PRIO 2 Graag naar de kazerne voor aflossing Flevoland.
0804963BRW Veluwe West (Harderwijk) (Bevelvoerder)
0804965BRW Veluwe West (Harderwijk) (Kazernecode)
0804972BRW Veluwe West (Harderwijk) (Alle Blusploegen)
0804990BRW Veluwe West (Harderwijk) (Lichtkrant)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
p2kflex
13:53:03 17-11-12GROUP-1Prio;2, Aflossing grote brand Zeewolde, melden bij COPI.
GB0700001BRW Veiligheidsregio Flevoland (Monitorcode)
GB0700301BRW Dronten (Kazernealarm)
GB0700330BRW Dronten (Vrijwilligers ploeg 3)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Brand verwoest transportbedrijf Wolter Koops

Transportbedrijf Wolter Koops in Zeewolde is in de nacht van vrijdag op zaterdag door brand volledig verwoest. De melding van de brand kwam om half drie binnen. Het vuur greep zo snel om zich heen dat de brandweer, die met groot materieel was uitgerukt, het pand niet meer kon redden.

In het bedrijf lagen onder meer diepvriesproducten en kaas opgeslagen.De vlammen waren in de wijde omgeving te zien. Uit voorzorg zijn drie woningen op bedrijventerrein Trekkersveld ontruimd. De bewoners zijn ondergebracht bij familie.

Werknemers hadden voordat de brand oversloeg naar het kantoor een deel van de administratie veilig kunnen stellen. Niemand is gewond geraakt. Hoe de brand heeft kunnen ontstaan is onbekend.

Bij de brand kwam een grote hoeveelheid rook vrij. Inwoners van Zeewolde hebben daar geen last van gehad. Er zijn geen gevaarlijke stoffen vrijgekomen. Mensen die asresten in hun tuin vinden, kunnen die volgens de brandweer zelf opruimen. Geadviseerd wordt daarna de handen goed te wassen. De asresten op Trekkersveld worden door de gemeente verwijderd.

Het nablussen gaat naar verwachting de hele dag duren. Daarbij kan herhaaldelijk stankoverlast ontstaan.
Born+ filmpje http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/96615/brand-verwoest-transportbedrijf-wolter-koops


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht


Ludovicus

  • Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
  • Errare humanum est
ik doe vanuit mijn werk veel zaken met Wolter Koops.
ik heb nog geen contact gehad met de mensen daar, dit zal denk ik maandag pas gebeuren.

Ik weet wel dat er veel verlies aan opslag is daar.
Zo had het koelhuis 30.000 palletplaatsen.
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Ik zit de alarmeringen zo te bekijken. Maar wat mij zo bevreemd is dat de eerste melding een OMS is, en er binnen het kwartier opgeschaald moest worden naar grote brand (al vermoed ik dat dit gewoon zeer grote brand was).
Was deze vuurbelasting al meteen vanaf het begin?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
p2kflex
16:36:37 17-11-12GROUP-1PRIO 2 (inmelden C2000) Ambachtsweg : 25 3899AL Zeewolde (Bijstandsverzoek: Voor aflossing naar de kazerne komen)
0805003BRW Veluwe West (Hierden) (Bevelvoerder)
0805005BRW Veluwe West (Hierden) (Kazernecode)
0805006BRW Veluwe West (Hierden) (Blusploeg)
0805030BRW Veluwe West (Hierden) (Lichtkrant)
0806240Meldkamer Oost Nederland (Monitorcode)
0806819BRW Veluwe West (Hierden) (MDT - TS-BT 7242)


Ludovicus

  • Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
  • Errare humanum est
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!