GRIP 1 Grote brand (industrie) Wolter Koops Logistics Ambachtsweg - Zeewolde 17-11-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (industrie) Wolter Koops Logistics Ambachtsweg - Zeewolde 17-11-2012  (gelezen 30812 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

leo the emperor

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Citaat
Dus de continuiteit is, als ze voldoende verzekerd zijn, niet het grootste probleem.

Dat vind ik wel wat te kort door de bocht, ik denk juist dat het zorgdragen voor continuiteit nu de eerste prioriteit en het grootste probleem is.

De productie in Zeewolde ligt immers vanaf maandag volledig stil.

Klanten hebben vanaf maandagochtend  nieuwe opslagruimte nodig, en wijken uit naar andere bedrijven
Komt de verzekering al gelijk met een voorschot over de brug of willen ze eerst onderzoek doen ?
De vaste lasten (chauffeurs, wagenpark ) blijven  gewoon doorlopen, terwijl er de eerste tijd geen spullen om te vervoeren zijn.
Ook het huren en gereed maken van alternatieve ruimte neemt toch enige tijd in beslag en is waarschijnlijk minder efficient in gebruik
Is alle admin gered? ( debiteuren, voorraden, ..), en wat/wanneer gaan klanten claimen voor hun verloren gegane voorraad en evt gemiste omzet.

Efin,  genoeg  vervelende zaken te bedenken, en sterkte gewenst voor eigenaren en personeel


Ludovicus

  • Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
  • Errare humanum est
De productie in Zeewolde ligt immers vanaf maandag volledig stil.

Klanten hebben vanaf maandagochtend  nieuwe opslagruimte nodig, en wijken uit naar andere bedrijven

Zoals ik eerder schreef: ik heb beroepsmatig veel contact met ze.
wij (mijn werkgever) hadden daar tot aan de brand (zo uit mijn hoofd, het zou rustig nog 5 of 6 keer zoveel kunnen zijn, want ik heb niet altijd alle cijfers van alle vrieshuizen in mijn hoofd) meer dan 1.500.000 kg aan diepgevroren friet liggen.
Vanzelfsprekend doen wij niet alleen zaken met Wolter Koops, maar ook met andere vrieshuizen.
zoveel opslag ruimte heb je echter niet 1-2-3 voor handen...
de productie onze eigen fabriek van afgelopen zaterdag hebben wij al accuut moeten onderbrengen in andere vrieshuizen waar we zaken mee doen. Morgen kunnen we gaan kijken wat wij precies zullen moeten afschrijven... zal de gehele voorraad zijn. dan moeten we nieuwe voorraad produceren en ook dit moeten we gaan opslaan.

Ik persoonlijk hoop in ieder geval snel weer zaken te kunnen doen met ze, want het is altijd prettig met ze samenwerken!
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Uit een van de berichten op omroep flevoland begreep ik dat er maandag aal een nieuw tijdelijk kantoor staat met 40 werkplaatsen. Kunnen ze in ieder geval de organisatie een beetje draaiende houden. Er vanuit gaande dat de backup wel elders gelokaliseerd is. Gaat het vervolgens om opslagruimte die zal vast in de "omgeving" ook wel tijdelijk te regelen zijn.. Kwam trouwens net al weer een combinatie van Koops tegen en dat is dan toch maar mooi. Een bedrijf wat er voor knokt.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Uit een van de berichten op omroep flevoland begreep ik dat er maandag aal een nieuw tijdelijk kantoor staat met 40 werkplaatsen. Kunnen ze in ieder geval de organisatie een beetje draaiende houden. Er vanuit gaande dat de backup wel elders gelokaliseerd is. Gaat het vervolgens om opslagruimte die zal vast in de "omgeving" ook wel tijdelijk te regelen zijn.. Kwam trouwens net al weer een combinatie van Koops tegen en dat is dan toch maar mooi. Een bedrijf wat er voor knokt.

Was het een combinatie van Wolter Koops Nederland of Duitsland of Polen ?
Want het Hele warehouse en crossdock in Nederland zijn wel verbrand, maar niet het hele wagenpark.
Wolter Koops doet niet alleen Crossdock en Warehousing maar vooral ook vervoer, en dat is wel niet meer vanaf het afgebrande pand in Zeewolde, ze hebben ook vervoer rechtsteeks vanaf leverancier naar ontvanger en nu waarschijnlijk meer als normaal.
En vervoer vanaf hun warehouse en crossdock faciliteiten in Duitsland en Polen.


info530

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Nablussen brand Koops kan nog dagen duren

Het nablussen van de brand die vrijdagnacht bij transportbedrijf Wolter Koops in Zeewolde uitbrak, kan nog enkele dagen duren. Dat meldt de gemeente.

Afgelopen nacht is de wind gedraaid waardoor inwoners van Zeewolde last kunnen krijgen van rook. Uit metingen is gebleken dat er geen hoge concentraties gevaarlijke stoffen in zitten. Wel is de rook duidelijk te ruiken. Dat kan leiden tot klachten als hoofdpijn of geďrriteerde luchtwegen. De gemeente adviseert daarom om ramen en deuren gesloten te houden.

Het bedrijventerrein Trekkersveld blijft gesloten voor het publiek. Het is niet bekend hoe lang dit nog gaat duren. Inwoners wordt gevraagd weg te blijven van het bedrijventerrein zodat de hulpdiensten ongestoord hun werk kunnen doen.

bron: www.omroepflevoland.nl


brandweermanjef

  • Hoofdbrandwacht / Beveiliging
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 823
  • De brandweer blust niet alleen branden !
p2kflex
21:54:32 18-11-12GROUP-1Hovd ter info, de bijstand wordt gedaan door Hilversum
0703453BRW Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (HOvD)
p2kflex
21:47:06 18-11-12GROUP-1graag contact AC
0703153BRW Hilversum (Bevelvoerder)
0703904BRW Hilversum (Lichtkrant)
p2kflex
21:43:28 18-11-12GROUP-1graag contact AC
0703010BRW Huizen (BvD)
0703901BRW Huizen (Lichtkrant)
p2kflex
21:38:58 18-11-12GROUP-1Graag contact AC
0703453BRW Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (HOvD)
p2kflex
21:36:58 18-11-12GROUP-1Graag contact AC
0703459BRW Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (Hoofd Sektie Gemeente)


Hilversum is voor bijstand daar heen gegaan :

Via Facebook (regio14.nl) :

Brandweer Hilversum gaat vannacht naar Zeewolde toe om te assisteren bij de grote brand bij Wolter Koops
zij zullen om half 3 met de hoogwerker ter plaatse gaan.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
p2kflex
16:49:39 20-11-12GROUP-1PRIO 2 : 142 AMBACHTSWEG ZEEWOLDE Nablussen
0700001BRW Veiligheidsregio Flevoland (Monitorcode)
0700810BRW Zeewolde (Vrijwilligers ploeg 1)
0700811BRW Zeewolde (Bevelvoerder ploeg 1)
0700812BRW Zeewolde (Chauffeurs ploeg 1)
0700830BRW Zeewolde (Vrijwilligers ploeg 3)
0700831BRW Zeewolde (Bevelvoerder ploeg 3)
0700832BRW Zeewolde (Chauffeurs ploeg 3)
0701800BRW Zeewolde (Lichtkrant)


brandweermanjef

  • Hoofdbrandwacht / Beveiliging
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 823
  • De brandweer blust niet alleen branden !
p2kflex
17:16:33 20-11-12GROUP-1PRIO 2 : 352 AMBACHTSWEG ZEEWOLDE Nablussen
0700551BRW Lelystad (Springbemanning)


Brandnetel

  • brandweermensch
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,487
Nagekomen bericht:

Zeewolde leeft mee met Wolter Koops.

De inwoners van Zeewolde leven mee met de familie Koops. Zaterdagmorgen ging hun mooie bedrijf in vlammen op. Het bedrijfspand van Wolter Koops is volledig verwoest. Vooral in de sociale media worden steunbetuigingen geuit. Op facebook staan veel berichten. 'Wat een ellende, zo'n schitterend florerend bedrijf ineens weg. Heel veel sterkte voor de familie Koops', zegt Rob van den Broek. "Wat erg. Ik word er naar van, zit met kippenvel op de bank. Mijn medeleven voor de familie Koops', zegt Norma Lubberdink. 'En dan ziet Trekkersveld er opeens heel anders uit. Ons medeleven gaat uit naar de familie Koops', zegt Linda de Buck. 'Zo triest om iemands harde werk in rook te zien opgaan. Sterkte familie Koops!', zegt Sandra Mol Noordergraaf. 'Echt verschrikkelijk", zegt Josette Alkema. En zo zijn er vele tientallen berichten op Twitter en Facebook. Ook op verschillende nieuwssite worden steunbetuigingen bij de berichtgeving geplaatst. 'Wat vreselijk voor de familie Koops. Zo'n topbedrijf, en dan dit. Dat wens je echt niemand toe. Sterkte mannen!', zegt Henny van Ginkel op de website van Omroep Flevoland. Op diezelfde site schrijft Taxi Buter: 'Familie Koops en personeel, veel sterkte toegewenst.'

De hulp uit het bedrijfsleven van Zeewolde begint ook op gang te komen. Zo laat The Harbour weten vergaderruimten en de grote zaal beschikbaar te stellen voor crisisberaad en personeelsoverleg. "Ondernemers die zo zwaar getroffen worden, moet je spontaan helpen', zegt Tim van Oosten van The Harbour. "Misschien moet het personeel wel geďnformeerd worden, wellicht is er tijdelijk vergaderruimte nodig voor het management. Wolter Koops kan bij ons meteen terecht", zegt Tim.

Bron: http://www.zeewoldebusiness.nl/component/content/article/4-nieuws/450-zeewolde-leeft-mee-met-wolter-koops.html


Ludovicus

  • Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
  • Errare humanum est
nog een nakomertje:
Bakker Logistiek uit Zeewolde helpt concurrent Wolter Koops opstarten na de alles vernietigende brand van vrijdagnacht.

Het transportbedrijf mag een koelruimte en 6 tot 9 laadperrons gebruiken. Bakker Logistiek wil zijn concurrent in deze moeilijke tijden graag helpen. Of Wolter Koops een vergoeding moet betalen voor tijdelijke gebruik van de ruimte is nog niet besproken.

De regeling blijft van kracht zolang Bakker de ruimte niet zelf nodig heeft. Koops heeft tegenover het compleet afgebrande pand een aantal noodkantoren gezet.

http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/nieuwsbericht?NewsID=96733&utm_source=www.hetnieuws.in&utm_medium=embed
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!