Was het pand volledig voorzien van detectie, of slechts gedeeltelijk? De brand zou ook boven de detectie ontstaan kunnen zijn, bijvoorbeeld in een verlaagd (systeem)plafond.
Was die loods 1 grote vrieshal, of was de vriezer in de loods gebouwt, met tussenruimte tussen de vriezer en de loods zelf?
Meerdere vries/koel hallen en een distributie hal die ervoor en achter lagen. Voor het laden en lossen. Diverse sensoren die in de markt zijn bevriezen al bij -18. Een ringleiding voor het blussen bevroor er ook vaak dus ik denk dat een sprinkler ook had bevroren.
Wanden van 25cm dik aan isolatie, dan krijg je in ene een heel ander brandverloop en duurt het even voor de brand naar buiten komt.
Alleen de wanden vanuit het koelhuis naar de "normale" ruimten waren 25cm voor zover ik weet, de rest was 7 tot 15cm. Dit omdat tussen de koelruimten in geen open ruimte's verder waren.
Ik ben vaak genoeg in de hallen geweest toen ik nog veel chauffeurde. Echter is dit niet de enige hal die op deze manier is beveiligd, zo zijn ook de hallen van Becker en Bakker ingericht. Reden dat een OMS ook niet gelijk alles detecteert zijn de stellingen waar de rook onder blijft hangen. voor de rook dan de rookmelders heeft bereikt kan de brand inmiddels al ver ontwikkeld zijn.