0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
Bommelding in sportschoolBij een sportschool in Hoofddorp is vanmiddag een bommelding binnengekomen. Het pand van Manhoef Fight & Fitness en 20 naastgelegen woningen zijn ontruimd.De Explosieven Opruimingsdienst is onderweg om onderzoek te doen. De straat is in een straal van 100 meter afgezet.De sportschool is van kickbokser Melvin Manhoef. Vandaag hield het sportcentrum een open dag vanwege het eenjarig bestaan.http://nos.nl/artikel/441681-bommelding-in-sportschool.html
Laatste update 19 november 2012 21:56 HOOFDDORP - De bommelding bij de sportschool van Melvin ’No Mercy’ Manhoef heeft mogelijk te maken met het roemruchte verleden van de voormalige kickbokser. Zelf heeft hij het liever niet meer over de zwarte zijde van zijn nog jonge bestaan. Maar voorjaar 2006 werd zijn naam nog op het laatste moment van de affiches van een een freefight- en thaiboksgala in de Amsterdamse Arena gehaald. Hij werd namelijk door justitie gezocht. Melvin (36) staat bekend als een zeer explosieve vechter van Surinaamse afkomst en als een van de begeleiders en een trainingsmaatje van de omstreden Badr Hari. Manhoef heeft in binnen- en buitenland gevangenisstraffen uitgezeten. Zo zou hij zijn veroordeeld wegens zware mishandeling en drugshandel.In een radiointerview bij FunXFM noemde Melvin zichzelf ’een jongen van de straat’. ,,Ik weet niet of het goed met me was gegaan als ik geen kickbokser was geworden. Ik heb dingen gedaan in een bui waarin het niet goed met me ging. En daar heb ik spijt van. Kinderen die mij als voorbeeld zien wil ik niet die kant op zien gaan. Door hard te werken kun je iets bereiken. Dat is mijn motto voor die kinderen.’’Melvin Manhoef liet het niet alleen bij woorden. In een poging te voorkomen dat andere jonge straatschoffies in dezelfde valkuil als hij zou stappen, begon hij de Kickbox Kids Championship. Een gala waarbij jongens en meisjes tot vijftien jaar met elkaar strijden. Winnaars krijgen een cheque van 2500 euro die op een spaarrekening worden gezet. Vanaf hun achttiende kunnen ze het eraf halen.De kickbokser bereikte een keerpunt in zijn leven toen hij vader werd.Melvin Manhoef vecht nog steeds op internationaal niveau in de Mixed Martial Arts, een kickboxvorm waarbij ook op de grond gevochten kan worden. Op 1 december neemt hij het in Warschau op tegen de Pool Mamed Khalidow.