Het valt mij dan weer op dat veel mensen meteen de oorzaak bij de agent zelf zoeken (ziek, zwak, misselijk, stress, gezeik, geen waardering)
Natuurlijk zijn die gevallen er ook, maar het is ook een beroep, waarbij het risico om letsel op te lopen nu eenmaal groter zal zijn en het ziekteverzuim dus altijd standaard hoger zal uitkomen dan een gemiddeld beroep.
Zomaar een voorbeeldje van het afgelopen weekend...
Johan Dubbeldam @JeugdagHMR1
Politie Kennemerland / senior-medewerker basispolitiezorg Haarlemmermeer-noord / Jeugdagent / Schoolagent van Hoofdvaart college en Altra college
Haarlemmermeer · http://www.politie.nl/kennemerland
En zo zit je in het Spaarneziekenhuis Hoofddorp.. Nav aanhouding, vingerkootje buigt niet meer.. #balen
17 november 12 om 2:42 's ochtends
Voor mij einde dienst. Moet me over paar uur nuchter melden bij Spaarnez'huis. Vermoedelijk moet m'n vinger geopereerd worden :-( #twexit
17 november 12 om 3:20 's ochtends
Zo, net weer thuis. Geopereerd. Pees van vinger hersteld. Voor mij minstens 6 weken geen straatwerk. #balen. Dank voor alle leuke reacties!!
18 november 12 om 12:07 's middags
en zo zijn er dagelijks gevallen van agenten die worden geslagen, gebeten, beschoten, aangereden, etc. ,die behoorlijke impact kunnen hebben en waarna mensen wekenlang geblesseerd thuis zitten.
Voordat iedereen over elkaar heenvalt dat 11% wel absurd veel en hoog is, zou je toch wel eerst willen weten wat de aard van het verzuim is, voordat je hier een oordeel over kan geven.