De risico's zijn me duidelijk, maar als je iemand ziet verongelukken of denkt dat te zien, ga je toch de vluchtstrook op en kijkt of je kan helpen? Desnoods rij je de berm in en wacht op de hulpdiensten om de locatie duidelijk te maken.
Als je zelf al niet precies weet waar het gebeurd is, aangezien het op een kaarsrecht aardedonker stuk van de A1 is gebeurd.
Dan kan het wel 2 of meer km verderop gebeurd zijn want de meldster zag alleen vonken en als je dan niets links of rechts van de weg ziet liggen waar moet je dan stoppen ?
Persoonlijk ken ik het betreffende stuk weg zeer goed, en als je er 's nachts niet hoeft te stoppen wil je er ook niet stoppen.
Want er is 0,0 verlichting en er word zeer hard gereden 's nachts, snelheden van meer als 150 km/u zijn daar 's nachts bijna eerder regel als uitzondering.
Zie een eerder citaat van DiNozzo op dezelfde vraag van jou in dit topic.
Jij zou de risico's moeten weten van stoppen op een donkere snelweg. Ik heb meerdere malen tijdens het werk tussen Kootwijk en Hoevelaken gestaan en ondanks alle zwaailampen zijn de vouwen mij regelmatig uit de broek gereden. En zoals de melding klinkt in het bericht wist de melder ook niet zeker of er een crash was geweest maar dat is speculeren..