Monitorcode Brandweer Haaglanden niet meer mee in alarmeringen

Auteur Topic: Monitorcode Brandweer Haaglanden niet meer mee in alarmeringen  (gelezen 7861 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #30 Gepost op: 26 december 2012, 15:22:46
Mijn bovenstaande vraag komt voort uit het feit dat de monitorcode sinds enige tijd niet meer meeloopt.
Om nu alle kazernes in me pieper te zetten is ook weer gekkenwerk en neemt te veel ruimte in beslag.
Voor mij is het het makkelijkste om de lichtkrant van de kazerne erin te zetten waar ik aan het werk ben met de
kazernes die aan mijn werkgebied grenzen.

Aangezien ik de laatste tijd veel in Haaglanden werk als VKR vind ik het wel prettig om te weten vanaf welke kant ik
de brandweer kan verwachten om op tijd de kruising vrij te hebben.
Met name in de spits wil het vaak voorkomen dat de wegen goed vol staan en men niet overal om het verkeer heen
kan en ik wil voorkomen dat er onnodig vertraging optreed. Elke seconde telt tenslotte.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #31 Gepost op: 26 december 2012, 15:36:33
Dat verandert de zaak iets, toch weer samengevoegd.

Van Haaglanden zal het zeker niet online staan, het is dat ze de adressen van de kazernes niet geheim kunnen houden ;)
Misschien kun je het beste op basis van die adressen kijken welke kazerne(s) in de buurt zijn, veel eenvoudiger kan ik het niet maken vrees ik. Je zou de OvD's erin kunnen zetten maar die worden natuurlijk niet met elke melding meegealarmeerd dus dat zal geen (betrouwbare) optie zijn denk ik.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #32 Gepost op: 26 december 2012, 15:49:03
Dat verandert de zaak iets, toch weer samengevoegd.
Dacht dat jullie wel wisten dat ik de vraag niet landelijk bedoelde als jullie mij een beetje kennen.
Dan had ik wel een eigen onderwerp gestart ;)

Van Haaglanden zal het zeker niet online staan, het is dat ze de adressen van de kazernes niet geheim kunnen houden ;)
Misschien kun je het beste op basis van die adressen kijken welke kazerne(s) in de buurt zijn, veel eenvoudiger kan ik het niet maken vrees ik. Je zou de OvD's erin kunnen zetten maar die worden natuurlijk niet met elke melding meegealarmeerd dus dat zal geen (betrouwbare) optie zijn denk ik.
Lijkt me inderdaad lastig om de BRW kazernes geheim te houden met zulke opvallende en hoofdzakelijk grote voertuigen. ;D
Dan is jou optie wel het beste Hunter om op die manier te kijken welke kazerne(s) in de buurt is/zijn.
OvD's erin zetten is inderdaad geen optie nee.
Had al op jou link van google.maps gekeken maar daar stond niet wat is zoek maar hij is wel handig. O0
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #33 Gepost op: 26 december 2012, 15:57:55
Ik heb de kaartvakken van Haaglanden, maar ik weet niet of ik dat mag vrijgeven.. ze zijn er in ieder geval wel, gebaseerd op Google earth..


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #34 Gepost op: 26 december 2012, 16:06:38
Dat is een interessant bericht.
Mijn voorgevoel zegt van nee maar het uiteindelijke antwoord is er pas als je het gevraagd hebt natuurlijk.  ;)
Zou mooi zijn als daar een landelijke site voor is als ik heel eerlijk ben.

Bij mij in R-R noordzijde van de Maas weet ik als een kazerne een melding krijgt gelukkig wel waar ik ze vandaan
kan verwachten en dat wist ik toen ik in A-A woonde en werkte ook.
Maar in Haaglanden weet ik het helaas nog niet en ik sta niet graag voor verassingen als het niet nodig is.
En ja je hoort ze wel van verre aankomen maar er zijn genoeg momenten dat je verrast wordt vanwege de
weerkaatsing van hoge gebouwen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #35 Gepost op: 3 januari 2013, 20:42:41
Met overgang naar de vroege dienst vanmorgen zijn de voertuigcode's weer verdwenen van de Haaglandse radar.

p2kflex
06:28:09 03-01-13GROUP-1PRIO 2 Meting Charlotte De Bourbonstraat 209 GV 7330 2595VL
1500103BRW Haaglanden (Den Haag Haagse Hout) (Bevelvoerder)
1500503BRW Haaglanden (Den Haag Haagse Hout) (Lichtkrant)
1500708BRW Haaglanden (Den Haag Haagse Hout) (TS 7330)
p2kflex
08:30:20 03-01-13GROUP-1PRIO 1 Binnenbrand Diepenbrockstraat 96 DE 9093 4230 4250 5130 2625VX
1500091BRW Veiligheidsregio Haaglanden (OvD Zuid)
1500171BRW Haaglanden (Den Hoorn) (Korpsalarm)
1500371BRW Haaglanden (Delft) (Kazernealarm)
1500509BRW Haaglanden (Den Hoorn) (Lichtkrant)
1500519BRW Haaglanden (Delft) (Lichtkrant)

Alleen in GV-Centrum is'ie blijven hangen..?
p2kflex
17:36:05 03-01-13GROUP-1PRIO 1 Binnenbrand Schroeder Kringloop Loosduinsekade 156 GV 9093 7830 7850 9030 2571BV
1500705BRW Haaglanden (Den Haag Centrum) (TS 7830)