GRIP 1 Grote brand (explosie na vuurwerkexperiment) Fazantstraat - Opheusden 18-11-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (explosie na vuurwerkexperiment) Fazantstraat - Opheusden 18-11-2012  (gelezen 32575 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
De catering mag ook even ter plaatse gaan..

p2kflex
23:44:21 18-11-12GROUP-1PRIO 2 FAZANTSTRAAT 58 OPHEUSDEN inzet logistiek
0903100BRW Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Monitorcode)
0903491BRW Culemborg (Logistiek)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Tjonge toch, we zijn nog niet eens december en de ellende begint al. Ik hou mijn hart vast tegen dat het Oudjaar is.
Veel strenger optreden tegen vuurwerk. Koos mag wel een EMV opleggen, (Educatie Maatregel Vuurwerk) als het zo doorgaat. Sommigen leren het nooit.

Dit is nog maar een kleintje. Als je nagaat wat er aan illegaal spul van de straat wordt gehaald tijdens vervoer en je je dan realiseert dat zulke hoeveelheden dus ook gewoon liggen opgeslagen in schuurtjes of zolders, dan verbaast mij dit incident geenszins.


ritger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 214
Citaat
Politie GLZ @PolitieGLZ

 Slachtoffer vuurwerkexplosie vervoerd naar ziekenhuis, verder geen gewonden. Betreffende woning(en) wordt door woningtoezicht bekeken. ^JA

Citaat
Politie GLZ @PolitieGLZ

 Slachtoffer Opheusden was vermoedelijk met #vuurwerk op eigen zolder bezig. Voor eventueel onderdak directe buren wordt ge/bekeken. ^JA


Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
Dit is nog maar een kleintje. Als je nagaat wat er aan illegaal spul van de straat wordt gehaald tijdens vervoer en je je dan realiseert dat zulke hoeveelheden dus ook gewoon liggen opgeslagen in schuurtjes of zolders, dan verbaast mij dit incident geenszins.

ik krijg de foto van 112rivierenland.nl niet gekopieerd maar het dak heeft een aardige klap te verduren gehad..


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
ik krijg de foto van 112rivierenland.nl niet gekopieerd maar het dak heeft een aardige klap te verduren gehad..

Een aardige klap, dat is juist wat de mensen zo onderschatten aan (al dan niet illegaal) vuurwerk.
Het richt vele malen meer schade aan dan waar je bij stilstaat. Complete dozen met shells op zolder of in het schuurtje, als daar een vlam bij komt...
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
Een aardige klap, dat is juist wat de mensen zo onderschatten aan (al dan niet illegaal) vuurwerk.
Het richt vele malen meer schade aan dan waar je bij stilstaat. Complete dozen met shells op zolder of in het schuurtje, als daar een vlam bij komt...

Ja onvoorstelbaar dat dit om een relatief kleine hoeveelheid gaat. Als er inderdaad een doos massa-explosief vuurwerk onder je bed geschoven ligt zijn de gevolgen helemaal niet te overzien :-\


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
De schokgolf is vaak ook niet te zien als de vuurpijl tientallen meters boven je in de lucht ontploft, maar veel mensen beseffen niet dat als er iets fout gaat een projectiel niet zelden de kracht van een handgranaat of groter heeft. Maar de knal is vaak zo 'stoer' hè?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
OPHEUSDEN - Een 39-jarige man is zondagavond zwaargewond geraakt aan zijn onderarmen toen hij bezig was met vuurwerk dat ontplofte. Door de ontploffing op de zolderverdieping van de woning aan de Fazantstraat in Opheusden is er een gat in het dak geslagen.


aanvulling door: http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws-1/1905871/Man-in-Opheusden-zwaargewond-door-vuurwerk.htm#.UKlrGOTQR7Q


Betuwe

  • MVK, HVK en bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • Geniet van elke dag.
Politie GLZ ‏@PolitieGLZ

Woning #vuurwerk Opheusden wordt bouwtechnisch bekeken, voordat buren terug kunnen. Brandweer verzorgd daarvoor belichting


Brandnetel

  • brandweermensch
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,487
En dan is er ook nog de categorie mensen die het voorval grappig vindt.
Gelezen op twitter: "Wat is er in opheusden » eentje heeft vuurwerk afgestoken op zolder ofzo haha” zn armen zijn er af"
(Bewust de desbetreffende twitternaam achterwege gelaten).