GRIP 1 Grote brand (explosie na vuurwerkexperiment) Fazantstraat - Opheusden 18-11-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (explosie na vuurwerkexperiment) Fazantstraat - Opheusden 18-11-2012  (gelezen 32573 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Mee eens, maar ik heb het over de gevallen waar het voorzienbaar om een groot explosiegevaar gaat :)
Bijdragen op persoonlijke titel.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598

Analogie aan politie, als er een schietende persoon in een gebouw zit kan je opschalen naar AT/DSI om die vent er uit te halen. Wat heeft de brandweer in het pakket voor het bedwingen van een brand met een hoog explosie/gevaarsrisico?

Bij de politie is nu de amok procedure. Wachten op een AT of DSI is er niet meer bij. Je zal zelf naar binnen moeten.




Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Pagina 53 (VRIJ 40) handelt over vuurwerk, en schrijft opstelafstanden van 1km en geen personeel binnen 500m, en zelfs dan nog alleen gedekt. Het devies is dus afwachten en richten op de effecten van een eventuele explosie. Begrijpelijk als er geen geschikt materieel beschikbaar is. Je zou denken dat er wel een soort blustank (de gepantserde versie) ergens staat in Rotterdam voor dit soort gevallen.
Bijdragen op persoonlijke titel.


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
De ergste incidenten komen toch voort uit experimenteren met het vuurwerk ,er lig volgens mij bij half nederland illegaal vuuurwerk in huis??en hoevaak kom het nu voor dat er vuurwerk in huis ligt en er spontaan brand uit breek,zodat het een gevaarlijk word voor de hulpverlener,en idd in deze tijd van het jaar extra opletten geblazen[maar wat denk je van die bussen haarlak etc op de kamer van je tiener dochter ;)]

Ik ben het helemaal met je eens. Ook het vuurwerk wat bijv uit België komt is verre van gevaarlijk. Het wordt pas gevaarlijk als je denkt dat je er mee kunt gaan knoeien.
De meeste ongevlalen gebeuren daarmee.




honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Je zou denken dat dit de streek is van een persoon van 14-23 jaar. Een man van 39, met een vrouw, eigen huis, 4 kinderen.. Daar kun je dit toch niet van verwachten? ???
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


muppet50

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Zag ik nou op de beelden dat er een "Feuerwehr" hoogwerker werd ingezet??? ;)


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Zag ik nou op de beelden dat er een "Feuerwehr" hoogwerker werd ingezet??? ;)

Jawohl .