GRIP 1 Grote brand (explosie na vuurwerkexperiment) Fazantstraat - Opheusden 18-11-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (explosie na vuurwerkexperiment) Fazantstraat - Opheusden 18-11-2012  (gelezen 32574 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Je zou denken dat dit de streek is van een persoon van 14-23 jaar. Een man van 39, met een vrouw, eigen huis, 4 kinderen.. Daar kun je dit toch niet van verwachten? ???

Veelal het zwaardere spul komt bij "ouderen mensen" vandaan. 9 van de 10 handelaren zijn ook boven de 30. Gaat ook veel geld in om, en voor een jong persoon simpelweg niet te betalen om een aantal dozen shells enzovoorts in huis te halen.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Veelal het zwaardere spul komt bij "ouderen mensen" vandaan. 9 van de 10 handelaren zijn ook boven de 30. Gaat ook veel geld in om, en voor een jong persoon simpelweg niet te betalen om een aantal dozen shells enzovoorts in huis te halen.

Het zwaardere spul komt inderdaad bij oudere handelaren vandaan, maar juist daarom had ik niet verwacht dat een 39 jarige man met dit zware vuurwerk gaat experimenteren.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Zag ik nou op de beelden dat er een "Feuerwehr" hoogwerker werd ingezet??? ;)
Heel Nederland regionaliseert, wij internationaliseren...


Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Het zwaardere spul komt inderdaad bij oudere handelaren vandaan, maar juist daarom had ik niet verwacht dat een 39 jarige man met dit zware vuurwerk gaat experimenteren.

Experimenteren is van alle leeftijden. Zijn altijd mensen die vinden dat het harder kan en moet. Nu gebeurd het bij een 39 jarige man, maar had ook kunnen gebeuren bij een jonger persoon. Helaas zijn sommige mensen nog steeds van mening dat je rustig erbij kan roken o.i.d. (wil niet zeggen dat dat hier in dit geval is gebeurd]


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Woede en opluchting na klap in Fazantstraat
OPHEUSDEN-Experimenteren met illegaal vuurwerk is een 39-jarige Opheusdenaar bijna fataal geworden. De man raakte zondagavond ernstig gewond na een explosie op zolder. Door de klap ontstond er een gat in het dak in zijn woning aan de Fazantstraat. De naaste buren moesten na de explosie tijdelijk hun huis uit, maar konden maandagmorgen weer terugkeren.

De schrik zit er nog goed in. Aan de ene kant is er woede over de onvoorzichtigheid van een vader van vier kleine kinderen, maar er is ook opluchting omdat het veel erger had kunnen aflopen. De tuin ligt bezaaid met dakpannen. Herinnering aan die enorme klap van zondagavond omstreeks tien uur. Met name de achterzijde van de woning aan de Fazantstraat in Opheusden heeft flinke schade opgelopen.

Een buurtbewoner maakt een foto van het dak met zijn mobieltje. Nieuwsgierige dorpelingen komen even een kijkje nemen. Buurman Jimmy Kainama heeft vreemd genoeg de explosie niet gehoord: „Ik ben er doorheen geslapen, ik werd wakker van het geschreeuw. Je schrikt wel, gelukkig heeft zijn vrouw de vier kleine kinderen snel naar buiten kunnen brengen.”

Zijn dochter Gabrielle is vooral boos: „Hoe kan een man dat doen met vier jonge kinderen? Dat is toch onverantwoord. We mogen nog blij zijn dat het zo afgelopen is. Het hele blok had er wel aan kunnen gaan. Ik wist wel dat hij af en toe met vuurwerk speelde. Maar als wij geweten hadden dat het om deze aantallen ging, hadden we allang ingegrepen.”

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/rivierenland/12054662/Woede-en-opluchting-na-klap-in-Fazantstraat.ece


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Man in Opheusden zwaargewond door vuurwerk
Published on Nov 18, 2012 by TVGelderland
Man in Opheusden zwaargewond door vuurwerk
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Citaat
Zijn dochter Gabrielle is vooral boos: „Hoe kan een man dat doen met vier jonge kinderen? Dat is toch onverantwoord. We mogen nog blij zijn dat het zo afgelopen is. Het hele blok had er wel aan kunnen gaan. Ik wist wel dat hij af en toe met vuurwerk speelde. Maar als wij geweten hadden dat het om deze aantallen ging, hadden we allang ingegrepen.”

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/rivierenland/12054662/Woede-en-opluchting-na-klap-in-Fazantstraat.ece
tjsa, dan kun je nu wel boos zijn, maar dan heb je net zo goed flink boter op je hoofd gehad... dan had je ook al veel eerder even 0800-7000 kunnen bellen...
Samen sterk in de hulpverlening!


DennisVenemaFotografie

  • Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 736
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
Heel Nederland regionaliseert, wij internationaliseren...

Is dat niet de leen hoogwerker van Wageningen? Dacht daar laatst iets over te lezen
DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Vuurwerkbom Opheusden: ook vandaag onderzoek
Published on Nov 19, 2012 by TVGelderland
Vuurwerkbom Opheusden: ook vandaag onderzoek
Samen sterk in de hulpverlening!


ritger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 214
Is dat niet de leen hoogwerker van Wageningen? Dacht daar laatst iets over te lezen

Dat is ook wat ik dacht, is al wel weer een jaar geleden. De nieuwe Wageningse hoogwerker had toen steeds storing en als vervanging hadden ze een duitse te leen.
Misschien dezelfde.