Samenwerking Politie vs Toezicht/Handhaving

Auteur Topic: Samenwerking Politie vs Toezicht/Handhaving  (gelezen 2474 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Gepost op: 18 november 2012, 22:28:12
Over het algemeen ervaar ik de samenwerking met de politie als positief, nu ben ik nieuwsgierig hoe jullie (lees: Politie/toezicht/handhaving) dat ervaren?




DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1 Gepost op: 18 november 2012, 22:58:25
Wisselend. In Gelderland-Midden was de samenwerking bij het een aantal bureau's vrij nauw. Zo werden bijvoorbeeld jeugdoverlast meldingen overgenomen als de noodhulp daar te druk voor was en werd er ook gesignaleerd en dit direct door gecommuniceerd. Andere bureau's hadden juist een hele slechte verstandhouding met toezichthouders. Toezichthouders hebben ook alle taken over genomen van de surveillanten om de simpele redenen dat die er daar niet meer zijn op de bureau's.

In Flevoland wordt er veel minder samengewerkt met toezichthouders voor zover ik kan overzien. Het geheel wordt meer gescheiden van elkaar en daar werken dan wel weer surveillanten op de gewone bureau's.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #2 Gepost op: 18 november 2012, 23:14:05
In Amsterdam heb ik met verschillende toezichthouders en handhavers moeten (of mogen ;)) werken. Wat betreft de handhavers is mijn indruk over het algemeen goed als het gaat om de specifiekere afdelingen zoals waternet (voormalige BinnenwaterBeheer Amsterdam), boswachterij A'damse bos en milieuhandhavers. Mensen met goede en positieve instelling, uitgebreide kennis en prettig om mee samen te werken.

Als het gaat om de handhavers en toezichthouders openbare ruimte, parkeerbeheer/cition en OV is mijn indruk over het algemeen minder goed. Het beeld wat bij mij is ontstaan (en collega's, maar praat nu voor mijzelf) is dat van ongeïnteresseerd, niet serieus (willen) werken en niet weten wat men doet. Dit is gebaseerd op ervaringen die ik de afgelopen jaren helaas heb opgedaan.

Bij de negatieve ervaringen heb ik het over: Onnodig lang blijven hangen in bureau('s), niets zien of kennelijk willen aanpakken, voor situaties weg lopen en daarbij zelfs een keer naar de politie wijzen (ik dus) en zeggen dat die degenen zijn waar men bij moet zijn en niet kunnen handelen in moeilijkere situatie's.
Dit is over het algemeen gesproken.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #3 Gepost op: 19 november 2012, 21:33:42
Als Flora-en Faunabeheerder (Groene Boa Domein 2) werk ik vaak samen met de Politie.
Ervaringen met Politie Rotterdam Rijnmond zijn tot nu toe zeer positief.
Ook in Zuid Holland Zuid zeer positieve ervaringen.
Wij hebben regelmatig gezamenlijke handhavingsakties, bijvoorbeeld op visserijwet.
Ook nemen wij regelmatig studenten van bijvoorbeeld Haaglanden mee op surveillance om hen groene wetgeving aan te leren en aan hun "groene verbalen" te helpen.
Mijn werkgebied bestaat voornamelijk uit de Provincie Zuid Holland, maar tijdens gezamenlijke akties kom ik ook in Zeeland en Brabant.


rrt300

  • lid reddingsbrigade, stagaire bij afdeling handhaving Prorail.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #4 Gepost op: 2 december 2012, 23:48:57
Bij Prorail is het contact met politie wisselend. dit omdat we met meerdere regio's en korpsen samen werken.


Mika

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #5 Gepost op: 14 december 2012, 11:25:08
In Terneuzen gaat het langzaam steeds beter.
Op de werkvloer willen we wel maar leidinggevende nog niet zo.

Dan is het ook moeilijk om wat op te zetten.
Ook ligt het veel aan de handhaver zelf, laat je zien en dat je wilt samen werken.

Gr Leo


sylvester1986

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 10 januari 2013, 01:12:19
Momenteel kan ik nog steeds niks negatiefs bedenken. 098uo
Verliep het bij de oude garde (Toezichthouders/Boa's) niet altijd soepel, nu gaat het goed. Misschien omdat er meer eisen en gemotiveerde Toezichthouders/Boa's zijn dan voorheen. Ik vind het prettig werken en zij ook. :)


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #7 Gepost op: 10 januari 2013, 17:27:57
De samenwerking met het personeel van cition is idd zwak. Het kantoorpersoneel snapt t nog wel, maar de personen die ze de straat op sturen  :'( Kwam er vandaag ook nog 5 tegen op de scooter, lekker bij elkaar zodat niemand er langs kan. En als ze in een controle lopen is het ook regelmatig niet allemaal in orde (rijbewijs etc).

De samenwerking met boswachterij, milieupolitie en binnenwaterbeheer is idd prima! Zeer betrokken, kennis van zaken is prima en het algemene niveau is  O0.

Maar ja, ik denk dat als je de vraag andersom stelt, de politie ook niet altijd een beste vriend is. Ik kan wel een paar zeer negatieve verhalen vertellen  :-\
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens