Ik denk dat het een kwestie is van de situatie / omstandigheden, ervaring en gezond verstand.
Je hebt een discretionaire bevoegdheid en daar moet je in sommige gevallen gewoon gebruik van maken.
Het zal er ook aan liggen waarop je handhaaft en hoe het zit met de gevaarszetting, overal een prent voor geven is niet nodig, het toespreken van bepaalde lui heeft soms al genoeg effect.
Als je het dan over het stukje hebt dat je iemand een prent geeft omdat hij een bepaalde overtreding pleegt en er komt vervolgens iemand aan die hetzelfde doet dan schrijf je daar naar mijn mening ook voor, zoals al werd gezegd, is wel zo eerlijk voor wat betreft de rechtsgelijkheid.
Als je dan toch met 2 personen bent dan kunnen jij en je collega ieder een persoon verbaliseren, alleen zoals al werd geschreven, moet je even bekijken hoe je dit gaat aanpakken als de één lastig is.
Je zou bijvoorbeeld niet te ver van je collega weg kunnen gaan staan zodat je situatie kunt volgen en dan de andere persoon een PV geven, ik denk als je dit niet zou doen dat het dan juist uitloopt op een eindeloze discussie.