Bekeuren: hoe ga je er mee om?

Auteur Topic: Bekeuren: hoe ga je er mee om?  (gelezen 7267 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

SpaX

• Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 4 april 2013, 03:00:43
Ik bekeur omdat ik het nodig acht, niet omdat mijn leidinggevende het graag wilt.

Verder ben ik het eens met Red.  :)
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 4 april 2013, 09:33:22
Iets anders wat ik steeds vaker zie, is dat handhavers/Boa's heel Zwart/Wit denken. Men zegt dan tegen mij: "De Gemeente/Provincie wil dat ik bekeur, dus doe ik dat" Ik vind dit soms aardig kort door de bocht, want een handhaver bepaald toch zelf als hij voor een feit een PV/bon opmaakt?

Voorbeeld: Er loopt iemand met een klein hondje onaangelijnd rond. Ter plaatse moet het hondje aangelijnd zijn volgens de APV. In het gebied is in een straal van 600m geen mens te bekennen (op de handhavers na dan), de eigenaar heeft wel een riem bij zich. Ga je degene dan wel bekeuren, want bevel is bevel of geef je geen bekeuring, maar zorg je ervoor dat de hond aangelijnd word en gaat verder met je ronde. Persoonlijk zou ik in dit voorbeeld geen bekeuring schrijven, want gevaar/overlast is op dat moment nihil. Wel zou ik zorgen dat de hond ter plekke aangelijnd word.

Zijn er meer (Buitengewoon) Opsporingsambtenaar die Zwart/Wit werken of kijkt u ook naar de gevaarzetting/overlast factor?

Mestal worden deze controles uitgevoerd nav klachten.
In dat geval moet je eenduidig optreden of allemaal schrijven of waarschuwen.
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

DDV

• Forum gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 4 april 2013, 20:44:39
Alhoewel er goddank ook uitzonderingen zijn heb ik het idee dat, met name, de gemeenteboa's er zijn om de gemeentekas te spekken. Is net als dat agentje dat s'morgens vroeg om een hoekje ligt om fietsende schoolkinderen zonder licht te pakken. Ik ben het eens met Joost .. neem de moeite om de ouders hierop aan te spreken, het is een onveilige situatie, zie je het joch later in de week wéér zonder licht fietsen dan te voet verder en ouders bekeuren.

VKRC

• Senior gebruiker
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #13 Gepost op: 4 april 2013, 20:48:07
Citaat
Alhoewel er goddank ook uitzonderingen zijn

Volgens mij zijn juist de types die jij omschrijft uitzondering.
Het is zo dat juist Gemeentelijk aangestelde BOA's directer sturing krijgen vanuit de burger welke de klachten bij de gemeente binnen komen.
En als er n.a.v. klachter gericht opgetreden is, zal daat idd vaak een PV voor geschreven zijn.
Het "Scoren" van boetes zie je dan wel weer veel bij Fiscaal bekeuren.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat

DDV

• Forum gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 4 april 2013, 20:52:46
En over DIE lui en de uitzondering heb ik het hier, die zorgen voor onbegrip en wantrouwen naar de goedwillende BOA op straat.

sylvester1986

• Gast
Reactie #15 Gepost op: 4 april 2013, 20:58:21
Het "Scoren" van boetes zie je dan wel weer veel bij Fiscaal bekeuren.
Niet bij mij!
Zie ik geen kaartje, dan wacht ik even, kijk rond en bekijk of de automobilist bij een betaalmeter staat of misschien met een kaartje naar de auto loopt. Zie ik niks, dan schrijf ik.
Ik zal het echt niet doen om te scoren, zoals nu niet (fiscaal) als toekomstige Boa ook niet.

sylvester1986

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 4 april 2013, 21:08:22
@ DDV,

Even een serieuze vraag.
Heeft u veel nare ervaringen gehad met opsporingsambtenaren?
[en dan heb ik het hier niet over zo'n ............... parkeerbonnenkliederaar]

Wat mij in dit geval het meest stoorde was dat die  >:D die dat ding uitschreef mij,

Is net als dat agentje dat s'morgens vroeg om een hoekje ligt om fietsende schoolkinderen zonder licht te pakken.

En over DIE lui en de uitzondering heb ik het hier, die zorgen voor onbegrip en wantrouwen naar de goedwillende BOA op straat.

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 4 april 2013, 21:17:05
Hehe, van zijn 24 posts zijn er dus al vier klaagexemplaren bij... welkom op het forum.... :s
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

DDV

• Forum gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 4 april 2013, 21:25:22
Absoluut niet .... ik kom er op deze wijze gelukkig maar weinig mee in aanraking en die enkele voor de kilometertjes ben ik meestal zelf schuld  998765 .... maar daarom blijft zo'n negatieve ervaring dan ook lang hangen en heeft z'n uitwerking naar de benadering van de anderen.

Kolkkie

• Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 4 april 2013, 21:58:35
Alhoewel er goddank ook uitzonderingen zijn heb ik het idee dat, met name, de gemeenteboa's er zijn om de gemeentekas te spekken. Is net als dat agentje dat s'morgens vroeg om een hoekje ligt om fietsende schoolkinderen zonder licht te pakken. Ik ben het eens met Joost .. neem de moeite om de ouders hierop aan te spreken, het is een onveilige situatie, zie je het joch later in de week wéér zonder licht fietsen dan te voet verder en ouders bekeuren.

Gewoon bekeuren die hap! Fietsers zonder licht staan bij mij hoog in mijn ergernissenlijstje. En het rottige is, als ik er 1 van zijn/haar sokken rijdt met de auto (ook al heb ik groen, ook al heb ik voorrang) heb ik een probleem en niet die fietser. Eigenlijk al helemaal de omgekeerde wereld, maar dat is een ander verhaal.

Dus laat oom agent of oom BOA maar lekker achter een boom gaan staan om scholiertjes op de bon te slingeren. Dit is m.i. terecht! Dan leren ze het meteen af voor in de toekomst (hoop ik).
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.