Mensen, mensen. DDV is duidelijk iemand die het niet heeft op de gemeentelijke BOA. En die denkt dat de politie er alleen maar is om boeven te vangen. Of zoals ik ook weleens heb gehoord: overtreders van de wet.
Maar laten we wel wezen als je met 2 man bent en er komt nog een overtreder langs. Als de situatie rustig is, dan kan je die rustig ook bekeuren. Op het moment dat je het niet doet, dan kan de discussie komen waarom ik wel en hij niet. Is het niet veilig om even solo te gaan, doe het dan niet. Denk hierbij aan een drukke weg, dat de 2e man het verkeer in de gaten kan houden of tijdens een horeca-dienst dat je de omstanders in de gaten kan houden.
Fietsers zonder licht, zouden eigenlijk veel meer bekeurd moeten worden. Mijn persoonlijke mening is ook dat tijdens een ongeval mocht blijken dat de fietser geen verlichting voerde, terwijl dit verplicht was. Dan is de fietser sowieso 90% schuldig. Ook als het om een kind gaat.
@Sylvester:
Ik ben geen BOA, maar een OA. Maar ik vind dat dit geen verschil moet zijn in het handelen. Geen ID bij je, is aanhouden. Je moet toch iemand zijn identiteit vaststellen. Als je dat niet doet, dan kan iemand in bezwaar gaan en zeggen dat was ik niet. Daar ben ik nooit geweest. Iemand heeft mijn naam vals gebruikt. Hoe wil jij dan aantonen dat het toch echt wel die persoon was? Je mag namelijk ook niet zomaar een foto maken van iemand. Als je dat wilt doen, moet je hem aanhouden en overdragen aan de politie.