Kaasje, ik vind dat je een beetje simpel denkt en praat.
Ik mag hopen dat jij als politievrijwilliger niet zo denkt als er een vuurwapengevaarlijke verdachte tegenover je staat.
en net als de 'reporters' een stapje opzij doet. Held worden kan vaak maar één keer...
Naar mijn mening zijn het gewoon journalisten die onderweg naar hun werk een verdomd goede melding doorgeven.
Over het algemeen kan ik toch wel zeggen dat ik niet iemand ben die simpel denk. Maar goed, dat zijn jou woorden
Als vp'er worden we gewoon simpelweg niet op een dusdanige melding afgestuurd (zover ik weet), simpelweg omdat we niet de uitrusting hebben om op een dusdanige situatie voorbereid te zijn. Ja we dragen een veiligheidsvest en kunnen ook een tactisch vest pakken, maar je hebt geen bewapening, dus we blijven uit de buurt. Meneer de reporters kiezen er bewust voor om toch naar de melding te gaan, dan moet je ook niet gaan miepen over veiligheid.
Daarnaast ken ik niet de gehele situatie, maar zoals al reeds opgemerkt struikel ik vooral over het feit dat de maken van foto's voor hun verantwoordelijkheid ging als 112-betrokkene en daar wringt de schoen voor mij.