Verder in de EHBO

Auteur Topic: Verder in de EHBO  (gelezen 15437 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #60 Gepost op: 19 november 2012, 18:08:27
wat opzich eigenlijk logisch is, maar het is jammer dat ze hun diploma niet "durven" vergelijken met die van andere.


Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #61 Gepost op: 19 november 2012, 19:32:47
Erkenning van andere EHBO-certificaten is bij veruit alle andere organisaties wel mogelijk om overstappen van de ene naar de andere mogelijk te maken en daar zit meestal een kortere opleidingsduur aan vast.
Het Oranje Kruis denkt daar dus anders over. Dat maakt het Oranje Kruis op haar beurt erg star en een vreemde eend in de bijt vergeleken met concurrenten.
Geloven in je eigen product en dienstverlening is een goede zaak, maar om uitsluitend op je eigen kwaliteitssysteem te vertrouwen vind ik zeer kortzichtig en bovenal éénkennig. Dat maakt je als organisatie niet betrouwbaar.
Zeker als er landelijke concurrenten zijn die eveneens examineren met een onafhankelijke examencommissie en ook vergelijkbaar zijn en/of tenminste voldoen aan de Europese Rode Kruis richtlijnen.
Een vergelijkend warenonderzoek door het Oranje Kruis zelf aangaande richtlijnen, niveau, examinering en kwaliteit van andere concurrerende organisaties zou het Oranje Kruis allesbehalve niet ontsieren om hun mening in deze bij te stellen en deze uitkomst te publiceren.

Het beroepen op Europese richtlijnen is in mijn ogen ook al vreemd.
De hier genoemde Europese richtlijnen zijn van het Europese Rode Kruis en dus niet van de EU o.i.d.
Het Oranje Kruis conformeerd zich aan de richtlijnen van het Europese Rode Kruis. Dat kan en mag iedereen roepen.

Internationale erkenning idem dito. Door het bedrijfsleven, medische wereld of door overheden? Een wereld van verschil als je praat over erkenning.
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we