Grote Brand in Bouwput Amsterdam 21.03.05

Auteur Topic: Grote Brand in Bouwput Amsterdam 21.03.05  (gelezen 3646 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #10 Gepost op: 22 maart 2005, 17:45:17
Met gevaar voor eigen leven/gezondheid??? Ik geloof dat je maar eens met je arbo coördinator moet gaan praten  ;D Waarom zou de brandweer, die ook de taak heeft om mensen te redden  ;), toch steeds maar ademlucht om hangen.........

Als de politie mensen onder de rook zou moeten redden dan zouden ze ook ademlucht van hun baas moeten krijgen ( en beschermende kleding, enz)


guest1564

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 22 maart 2005, 18:04:00
Dat begrijp ik wel, maar je gaat bij hulpdiensten werken om ook andermans leven te redden, en ja daar kom je soms in gevaarlijke situaties terecht, dat is een risico ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #12 Gepost op: 22 maart 2005, 18:09:45
De politie zal het zwaar krijgen.... ;D Volens mij hebben ze ruimte te kort...

Eerst een walter P5 aan de broeksband..
dan een stel transportboeien...
een zaklantaarn..
een portofoon..
een bonnenboek..
een wapenstok..
Tasje met handschoenen..

en dan nu ook nog een PSS500......  ;D ;D ;D


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #13 Gepost op: 22 maart 2005, 18:22:37
Politie moet gewoon omstanders wegsturen, en voor afzettingen zorgen, en niet  zoals hier gebeurde onnodig der eigen gezondheid schaden, en zich zelf en daarmee ook collega's in gevaar brengen. Brand bestrijden en slachtoffers opzoeken in deze omstandigheden is gewoon een taak van de brandweer vind ik. ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


guest1564

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 22 maart 2005, 19:19:32
Nou dat begrijp ik aan de ene kant wel, maar aan de andere kant vind ik toch dat ook de politie mensen moet redden als er nog geen andere hulpdiensten zijn :-X :-X ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #15 Gepost op: 22 maart 2005, 19:36:01
Als een agent over 10 jaar een of andere ziekte krijgt (kanker, problemen met de longen, enz) zou die er dan nog zo over denken (als hij dan de link nog kan leggen/bewijzen).

Zie ook een uitreksel van de bijlmerramp: http://home.planet.nl/~steur196/enqueterapport.htm

Zoals ik al eerder schreef, waarom zou de brandweer altijd met ademlucht op lopen....... Zouden ze iets weten wat agenten niet weten.... ;)


guest1564

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 22 maart 2005, 19:37:55
Ja ik begrijp je wel, maar ik denk dat sommige agenten op dat moment niet 10 jaar vooruit denken


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #17 Gepost op: 22 maart 2005, 19:42:49
Ja ik begrijp je wel, maar ik denk dat sommige agenten op dat moment niet 10 jaar vooruit denken

En daar zou de baas van de agenten in het kader van de arbo moeten ingrijpen door richtlijnen op te stellen wanneer wel en wanneer niet....

Als een agent nog maar zijn walther P5 onterecht uit zijn holster haalt kan er al een onderzoek volgen... Waarom niet dezelfde 'bescherming' die er blijkbaar voor een verdachte gehanteerd wordt ook doorvoeren voor de eigen veiligheid (op lange termijn) van een agent?

Maar ja, ik werk in een andere organisatie dus misschien zit ik wel helemaal fout  ;D ;D ;D


guest1564

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 22 maart 2005, 19:48:02

Maar ja, ik werk in een andere organisatie dus misschien zit ik wel helemaal fout ;D ;D ;D

Vast :P :P :P ;D

Nou ik weet het ook niet precies, maar wat ik me dan afvraag, als hier een woningbrand wordt gemeld, krijt de politie ´ toestemming ´ ( toestemming voor zwaailicht en sirene ) omdat men niet zeker weet of iedereen uit de woning is, en ik heb een keer op de scanner gehoord dat agenten naar binnengingen om te kijken.

Ik zou graag willen weten van politieagenten op dit forum, gaan jullie brandende panden binnen om mensen te zoeken??


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #19 Gepost op: 22 maart 2005, 19:50:22
Tijdje geleden in Utrecht een paar agenten tegen bevelen in een brandende flat binnen gegaan. Die konden dus mooi naar het ziekenhuis  :-X

Er gaat dus niemand naar binnen hiero als het pand brand. Dat is voor de brandweer.