....... maar als je dat niet doet dan ben je zo maar 5 minuten bezig om een vrachtwagen je bouwput op of af te begeleiden en die tijd en ruimte is er gewoon niet.
Men heeft gewoon niet in de gaten dat wij verkeersregelaars er zijn voor de algehele (verkeers)veiligheid van elke weggebruiker.
Als fietser zie ik hier de kern van het probleem: als verkeersregelaar ben je er voor de algehele (verkeers)veiligheid van elke weggebruiker. Maar de meeste verkeersregelaars stellen zich op als het slaafje van de partij waarvoor ze zijn ingehuurd: tijd is geld, die vrachtwagens moeten zo snel mogelijk het terrein op en af dus alle anderen moeten maar wijken. Je zegt het hier zelf: anders ben je 5 minuten bezig en die tijd en ruimte is er niet.
Volgens mij zijn de verkeersregels nog altijd zo dat verkeer uit een uitrit al het andere verkeer voor moet laten gaan. En van mij mag die verkeersregelaar er zorg voor dragen dat er af en toe een vrachtwagen de weg op kan vanaf een bouwplaats. Maar ze moeten het niet omdraaien, dat op het moment dat er een vrachtwagen aan komt rijden alles en iedereen maar moet wijken!
Ik erger me verschrikkelijk aan de werkzaamheden hier in de buurt voor het nieuwe kanaal: de zandwagens rijden daar af en aan. Iedere keer als er in de verte weer zo'n vrachtwagen aan komt denderen dan zetten de verkeersregelaars alles stil, alsof die vrachtwagens het belangrijkste zijn op de hele wereld. Die kunnen ook best even wachten tot er een gaatje valt!? Die momenten zijn er genoeg, want verderop is een kruising met stoplichten. Maar nee, precies middenin een groep auto's wordt de boel gewoon stilgezet. Voor een beetje zand....
En op dat soort momenten fiets ik lekker door, hij heeft ook remmen gekregen!