Hmm, misschien dat ik het wat scherp heb neergezet, want in de praktijk zie ik mezelf nog niet zo als kamikaze voor een vrachtwagen langs sprinten
Het punt wat ik wilde maken is vooral "voor wie staat die verkeersregelaar daar". En in deze situatie krijg ik echt het gevoel dat hij er niet voor mij staat, maar voor de economische belangen van dat bouwbedrijf.
Het werkt nu bijna als een spoorwegovergang: je ziet de vrachtwagens al van ver over het terrein aankomen, dan zetten de VKR alles stil (secundair en hoofdrijbaan in 2 richtingen) zodat de vrachtwagen ongehinderd door kan denderen. En ze rijden met meerdere wagens, dus dat is echt iedere paar minuten zo.
Mensen die ik heb gesproken vragen zich echt af of waarom een bouwuitrit zoveel prioriteit krijgt ten opzichte van een doorgaande weg met ook veel fietsende scholieren etc. Dat bouwterrein is echt supergroot, ze kunnen daar prima wachten tot zich een treintje heeft gevormd en dan in 1x een hele rij vrachtwagens laten oversteken. De enige die daaronder lijdt, is het bouwbedrijf.....