NEN 6088

Auteur Topic: NEN 6088  (gelezen 7190 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #30 Gepost op: 18 augustus 2005, 19:02:18
Foei, dat mogen ze helemaal niet  :-\


Of ze hebben zelf iets in hun bouwverordening gezet.  ??? Daarom wordt het hoog tijd dat het vastgelegd wordt in een Amvb, zodat het landelijk gelijk wordt.

cu,
Loe
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Target77

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 18 augustus 2005, 19:05:21
Zie eigenlijk de meerwaarde er niet van in. Pictogrammen worden overal gebruikt, dus dit zou wel ten koste gaan van de uniformiteit.  ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #32 Gepost op: 18 augustus 2005, 19:20:33
Ik hoorde net toch iets aparts. Was net op inspectie bij een grote winkelketen. Die vertelde mij dat Brandweer Utrecht tekst bordjes eis boven de nooduitgang en uitgang. Is er misschien iemand van Brw Utrecht die mij dit kan uitleggen.

Vaak is het al snel de brandweer die 'iets' eist.... als je dan door vraagt blijkt het vaak een bedrijf te zijn die in het zelfde apenpak loopt.....  :-\

Ik denk trouwens dat ze die tekstbordjes tegenwoordig speciaal moeten maken...  ;D ;D


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #33 Gepost op: 20 augustus 2005, 23:39:45
Vaak is het al snel de brandweer die 'iets' eist.... als je dan door vraagt blijkt het vaak een bedrijf te zijn die in het zelfde apenpak loopt..... :-\
ja precies of men speelt gewoon blufpoker.

Verscheidene keren meegemaakt dat een persoon aangaf ja maar bij brandweer x mag ik dat wel en doen we het zo. Bij navraag klopte van het hele verhaal niets en was de situatie totaal anders. Kortom, men probeert vaak tot hoever men kan gaan en akkoord is akkoord en scheelt weer een hoop centen. Denk niet dat er veel korpsen zijn die zo erg afwijkende voorschriften hebben eigenlijk.


McFozzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
  • OBM + AHBM-Preventie
Reactie #34 Gepost op: 22 augustus 2005, 10:16:29
Dat was in dit geval niet zo. Dit pand voldeed (bijna) helemaal aan de NEN 6088. Hij vertelde het echt uit verbazing.