Als ik beide filmpjes bekijk, en correct me if i,m wrong?? zie ik het volgende gebeuren:
Stopteken aan auto, VKR loopt achteruit naar linker kant om ruimte te maken voor de Hoogwerker, geeft eigenlijk aanwijzing aan deze om af te slaan en automobilist denkt dat hij ook mag.
De fout die ik zie is het moment dat VKR wegloopt van de auto, en naar mijn inziens zou die gewoon voor de auto moeten blijven staan en iets naar links (1 a 2 stappen) gaan om de Hoogwerker een seintje te geven om door te rijden en daarbij met je hand een soort beweging hoe die erom heen moet rijden....
Natuurlijk zijn er meerdere opties, maar laatst maakte ik het zelf ook mee.
Ik had verkeer stilgezet, brandweerwagen rijdt voorbij de file (helaas stond er 2 zuigwagens in de weg die bezig waren riool leeg te zuigen) en ik geef seintje dat brandweer kon langsrijden met signalen aan.
wat er toen gebeurde: automobilist ziet me wenken naar Brandweer en denkt owww dat is voor mij en komt uit de file en bijna botsing (en optische en akoestische signalen stonden duidelijk aan)
In principe dacht ik goed te doen om met me hand te wenken naar BRW, maar uiteindelijk ging het bijna fout, dus ook ik maakte hierin een fout.
Had dus beter verkeer kunnen vasthouden en wachten tot BRW over de kruising was.